phloam skrev:Göka i en man-cave, det låter inte bra för återväxten som sagt
ha, ha, i min cave gökas det nog ibland, men då handlar det inte om guldöron... (det händer att besökare övernattar där, kanske jag ska förtydliga med)
Moderator: Redaktörer
phloam skrev:Göka i en man-cave, det låter inte bra för återväxten som sagt
phloam skrev:Flint, det där med att synas kanske är viktigare än man tror, bra sagt. Vi pratar om WAF och gömmer undan för att det inte ska störa oss själva...
Kanske att man skulle göra hifi till en tjejgrej istället, så vi får vackra praktiska anläggningar som man inreder med och använder i vardagen? Så att hifi inte blir en bortglömd gubbgrej i garaget/gillestugan*
* vågar inte skriva "källare"![]()
Harryup skrev: Att handlare dör beror ju på att "riktigt bra" Hifi kostar väsentligt mer nu. Kommer ihåg att när jag blev intresserad kunde jag köpa en Breuer för runt 3.500 och jag behövde spara i dryga 2 månader för att ha råd men tyckte det var lite mycket pengar. Idag tror jag en motsvarande Breuer/Brinkmann kostar runt 60-70' och det kommer ta aningen längre än 2 månader för att spara ihop. Och mina ungar är inte i närheten av att ens tänka tanken på att sådana pengar är ens rimmliga för en bra HiFi-produkt.
Strmbrg skrev:Tålamodet saknas nog hos ganska många nuförtiden.
Det skall ju hända saker i rask takt hela tiden, annars blir det jobbigt.
Hörde för övrigt att ungarna numera blir otåliga av gamla barnprogram. Det går för långsamt och händer för lite.
Hörde för övrigt att ungarna numera blir otåliga av gamla barnprogram. Det går för långsamt och händer för lite.
Att då sitta ner mittemellan två högtalare och bara lyssna, i en himla massa minuter, det är nog rätt svårt - eller snarare icke-lockande för de senare generationerna.
Att då sitta ner mittemellan två högtalare och bara lyssna, i en himla massa minuter, det är nog rätt svårt - eller snarare icke-lockande för de senare generationerna.
Flint skrev:Musiken har spelat ut sin roll annat än som gungfly till partydroger.
NiklasF skrev:Flint skrev:Musiken har spelat ut sin roll annat än som gungfly till partydroger.
Tar du det där igen?
NiklasF skrev:Om sanningen skall fram så är det väl ändå rätt sällan vi sitter sådär, huset tomt och ett glas rött, nersläckt och bara andas ut och njuter av en bra platta.
Eller?
NiklasF skrev:Strmbrg skrev:Tålamodet saknas nog hos ganska många nuförtiden.
Om sanningen skall fram så är det väl ändå rätt sällan vi sitter sådär, huset tomt och ett glas rött, nersläckt och bara andas ut och njuter av en bra platta.
Eller?
dennis skrev:Det finns tyvär för många myter som skapats genom åren och allt som oftast så hör man att man måste lägga 30 eller 50 tusen + för att få en bra anläggning.
En annan är att dom som är/blir intresserade sitter och analyserar allt som ljuder från anläggningen och då endast klassisk eller jazz som får spelas (eller det ända som kan spelas).
Och frågar någon om råd inom 10.000kr klassen så rekommenderar man inte något för 30.000, då är man bara respektlös och ohjälpsam mot den som frågar.
Då tar folk hellre och går in till Siba och köper första bästa och står ut med att film/musik återgivningen är känns alment ointressant eller mediokert.
Flint skrev:NiklasF skrev:Flint skrev:Musiken har spelat ut sin roll annat än som gungfly till partydroger.
Tar du det där igen?
Nej. Mest blodtryckspysande och det blir man inte speciellt danssugen av. Tur det för jag totalvägrar dans. Har aldrig knarkat men berätta gärna du hur det känns. Jag ser på musikens funktion globalt i slamhället.
Flint skrev:NiklasF skrev:Flint skrev:Musiken har spelat ut sin roll annat än som gungfly till partydroger.
Tar du det där igen?
Nej. Mest blodtryckspysande och det blir man inte speciellt danssugen av. Tur det för jag totalvägrar dans. Har aldrig knarkat men berätta gärna du hur det känns. Jag ser på musikens funktion globalt i slamhället.
hifikg skrev:NiklasF skrev:Om sanningen skall fram så är det väl ändå rätt sällan vi sitter sådär, huset tomt och ett glas rött, nersläckt och bara andas ut och njuter av en bra platta.
Eller?
En stund varje dag. Kanske inte med rödvin i varje läge, men även det, alternativt whisky eller en öl, hyfsat ofta. En stund varierar mellan 45 minuter och sex timmar. Ofta på småtimmarna när det är tyst och lugnt och man ändå inte kan ringa någon eller göra något av allt det där andra viktiga som man "borde" göra.
Flint skrev: HiFi för mig är en hyfsad tvåkanalanläggning med signalkälla, stärkare och ett par vettiga högtalare. Det räcker.
NiklasF skrev:Strmbrg skrev:Tålamodet saknas nog hos ganska många nuförtiden.
Om sanningen skall fram så är det väl ändå rätt sällan vi sitter sådär, huset tomt och ett glas rött, nersläckt och bara andas ut och njuter av en bra platta.
Eller?
avr7000 skrev:Hur kan vi, hifiintresserade, Hifibranchen i form av Hifi-affärer, tillverkare etc. säkra tillväxten av nya hifiintresserade i den mängd som behövs för att undvika att hela detta intresse sakta dör Ifååån-döden...
Diskutera...
Stefan
paa skrev:Jag tror det är mycket mer en fråga om resultatet av tvåvägs kommunikationsmöjligheter via nätet, än att det finns en massa olika tekniska prylar som sådana, som förändrat handlingsmönstret fullständigt.
Ren konsumtion av media och konst har blivit lite medeltida, liksom.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster