Moderator: Redaktörer
Är du säker på att så är fallet (galvanisk ihopkoppling alltså). Isåfall är det nog årtusendets näst dummaste produkt.
Mayro skrev:är det någon här som haft dessa hemma och provat dom i era system?
JonasNilsson skrev:Öhman skrev:Är du säker på att så är fallet (galvanisk ihopkoppling alltså). Isåfall är det nog årtusendets näst dummaste produkt.
En sådan kommentar kräver en fråga![]()
Vilken är årtusendets dummaste produkt
/Jonas
Bill50x skrev:2 - Är dummast för den försämrar ljudet.
1 - Lite placebo-effekt har väl aldrig skadat någon?![]()
/ B
i skrev:I båda fallen betalar man för en subjektiv inverkan på lyssningsupplevelsen. Och egentligen är det ju det sistnämnda som många är ute efter så dumheten borde vara i förhållandet mellan inverkan och priset.
Den utlimata placebo-prylen bör ju vara den där man inte ens behöver skivor eller anläggning för att njuta av musiken (i ett "tomt" rum s a s) !
Mayro skrev:är det någon här som haft dessa hemma och provat dom i era system?
Hur påverkar kabellyftare en sån här kabel (host host)?
Bill50x skrev:i skrev:I båda fallen betalar man för en subjektiv inverkan på lyssningsupplevelsen. Och egentligen är det ju det sistnämnda som många är ute efter så dumheten borde vara i förhållandet mellan inverkan och priset.
Den utlimata placebo-prylen bör ju vara den där man inte ens behöver skivor eller anläggning för att njuta av musiken (i ett "tomt" rum s a s) !
Whisky? Dricker man tillräckligt mycket så sjunger det väl i huvudet![]()
/ B
Zeke skrev:Alla på detta eminenta forum lär väl vara medvetna om hur viktigt det är att orientera nätkontakten rätt för samtliga komponenter i ett system./Zeke
Morello skrev:Zeke,
Har du tittat på THD-mätningen? Vi pratar inte om försumbar distorsion, utan dito av kopiösa mått. Kabeln ifråga distorderar som ett riktigt uselt slutsteg.
Vill man ha galvanisk isolation är en bra trafo en mycket bättre lösning.
nl1970 skrev:Zeke skrev:Alla på detta eminenta forum lär väl vara medvetna om hur viktigt det är att orientera nätkontakten rätt för samtliga komponenter i ett system./Zeke
Varför? Tror inte jag har hört någon skillnad.
Zeke skrev:Jodå, jag ser att mätningarna verkligen ser urusla ut. Även om man kan häpna över hur mycket distorsion folk i blindtester kan visa sig "tycka om", så inbillar jag mig inte att de eventuellt positiva egenskaperna dominerar. Jag ville bara påpeka det skulle kunna existera ett positivt bidrag också, vilket få verkar ha förståelse för.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 14 gäster