Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Naqref skrev:Mycket snyggt tycker även jag.
Fjonkalicious skrev:Snajsigt! Jag kan inte så mycket om OA, men hur är det med gallret på 52:an, går det verkligen över den övre liggande mdf-pinnen IRL?
Mvh
Fjonkalicious skrev:Snajsigt! Jag kan inte så mycket om OA, men hur är det med gallret på 52:an, går det verkligen över den övre liggande mdf-pinnen IRL?
Vee-Eight skrev:Benchmarking är dvs ett begrepp som innebär att man plockar i sär konstruktioner för att dokumentera hur de fungerar i detalj, varför och för att förstå hur tankearbetet gick för att komma fram till de specifika tekniska lösningarna. Reversed engineering är väl besläktat med detta, dvs konstruera baklänges, typ.
paa skrev:Vee-Eight skrev:Benchmarking är dvs ett begrepp som innebär att man plockar i sär konstruktioner för att dokumentera hur de fungerar i detalj, varför och för att förstå hur tankearbetet gick för att komma fram till de specifika tekniska lösningarna. Reversed engineering är väl besläktat med detta, dvs konstruera baklänges, typ.
En snabb sökning på svensk och engelsk wikipedia och lite google och även bildsökning ger överhuvudtaget inget som stöder att benchmarking skulle ha något med reverse engineering (piratkopiering) att göra.
Det kanske har blivit en språk-anka på den lokala arbetsplatsen?
johannesk skrev:Vi kanske inte behöver fördjupa oss i vad benchmarking är..
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster