Richard skrev:Nej, visst.
..men vad gör du om du märker att ett försteg spelar musiken bättre än holografic pre 25 ? Trots att det sistnämnda mäter bättre ?
Behåller du pre 25 :an bara för att den är tekniskt bättre med statiska mätningar ? Eller väljer du med örat och hjärtat, dvs väljer det försteg som gör att du upplever musiken bättre ?
Du missförtår totalt Richard. Om du tycker det låter bättre är det något du fäster jättestor vikt vid och självklart är den då bättre för dig?
"Bättre" är bara definerat utifrån vilka parametrar man väljer. De flesta väljer nog en massa olika och viktar ihop dem? Detta oftast utan att reflektera över det ens.
Det enda jag har problem med är att du inte kan ta in att andra kan definera "bättre" utifrån helt andra kriterier än du? Jag tror faktiskt det är omöjligt att hitta två individer som värderar något på samma sätt.
"Bättre" har alltså bara betydelse vid klart definerade mängder som man sätter i relation till varandra och det går inte att uttala sig generellt för någots samlade totala i hela universums egenskaper.
Hade du skrivit "jag tycker att de förstärkare jag lyssnat på låtit bättre än de flesta hemmabioreceivrar jag lyssnat på" skulle ingen höja på ögonbrynen och det är dessutom helt oantastligt för det är din upplevelse.