DQ-20 skrev:Ni måste vara ett riktigt lurvigt gäng.![]()
Bättre lurvig än en skum tomte.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
DQ-20 skrev:Ni måste vara ett riktigt lurvigt gäng.![]()
Nattlorden skrev:Ett extra par öron finns att låna här om det blir av något i dessa trakterna.
Skulle det behöva testas framför dämpade väggar och datum passar, så kan jag kanske erbjuda neutral mark också.
Bill50x skrev:IngOehman skrev:Men igen - jag behöver er hjälp eftersom det ju är era öron som har reagerat, så jag vill göra det på plats så att ni kan visa med programmaterial som visar det ni reagerat på, i det rum där ni störts av egenskaperna. Kanske kommer jag att tycka att det låter till och med mera illa än ni gjort?
Det finns goda förutsättningarna att det skall gå att hitta de fysikaliska orsakerna till det ni hör om ni har lust att demonstrera det ni reagerar på. Jag har en ide om vad det kan handlar om, till och med flera olika ideer. Och jag har ju även några alternativ som är möjliga att testa.
Så kom igen nu, hur skall du ha det?
Mitt erbjudande kvarstår, trots slängarna i ditt inlägg.
Jag väntar vid telefonen.
Trevligt inlägg IÖ. Sent men välkommet, kudos!
/ B
DQ-20 skrev:******************
Dellstig deltar i tråden och lovar återkomma men det händer aldrig. Man kan fråga sig varför.
/DQ-20
PappaBas skrev:Har som sagt inte mina kvar. Vet ingen som äger ett par förrutom tct98?
Vi pratade på telefon för ganska exakt ett år sedan om jag inte missminner mig...
I alla fall:
Vad tror du är problemen IÖ? F87:s beteende, delningen och diskantplaceringen är de som anförts här?
Vad är dina tankar?
PappaBas skrev:Sedan tycker jag alla kan sluta racka ner på Runrig![]()
Jag är helt enig med Nattlorden på den punkten. På en bra anläggning är den njutbar.
PappaBas skrev:Det är lite intressant med människor som tillskyndar och skall bortförklara saker på högtalare de inte ens lyssnat på?
Jag är inte alls entydigt negativ till MMX. Den låter väldigt bra på vissa saker (orgelmusik är en sådan). Basen hade jag inga problem med.
Givet elementets egenskaper har IÖ lyckats så bra man kan där tror jag.
PappaBas skrev:Dock anser jag beteendet runt 2 kHz och däröver och avsaknaden av det där "ur-ortoakustiska" som varandes särdeles graverande.
PappaBas skrev:Men Lindroos tyckte visst att mätningarna kanske inte var representativa? Kanske det kunde göras en mätning nu när du har lånat IÖ:s mätutrustning? Väntar spänt.
PappaBas skrev:Det är lite intressant med människor som tillskyndar och skall bortförklara saker på högtalare de inte ens lyssnat på?
IngOehman skrev:Det gläder mig. Men utan att jag vill säga något bestämt så vill jag på-
minna om att det inte är ovanligt med inspelningar vars problem mildras
av vissa sorters fel på anläggningar. Kombinationer kan yttra sig på en
hel massa olika sätt. Av vad jag har hört om detta exempel, från dig och
från andra, tror jag du har rätt i att den borde kunna låta om inte bra så
i varje fall "spelbart".
Ragnwald skrev:Ah.. men hur har det riggat mikpunkterna?
petersteindl skrev:Kanske så här![]()
Mvh
Peter
RogerGustavsson skrev:petersteindl skrev:Kanske så här![]()
Mvh
Peter
Den där kurvan hör väl till QM10 fritt placerad utan stöd från vägg?
Bill50x skrev:Nattlorden skrev:Just live-versionen av Loch Lomond är nog hittills det spår jag fått flest önskningar på här hemma.
Är det denna låten som MMX har problem med? På vilket sätt?
/ B
PappaBas skrev:Bill50x skrev:Lönnlöst att beskriva. Måste höras. (Tänk tugga på aluminiumfolie fast i öronen).
Återigen sluta fokusera på enbart den låten. Det finns flera.
PappaBas skrev:Lönnlöst att beskriva. Måste höras. (Tänk tugga på aluminiumfolie fast i öronen).
Återigen sluta fokusera på enbart den låten. Det finns flera.
PappaBas skrev:Eller är noll grader i detta fall utgående från lyssnaren och inte elementet?
Bill50x skrev:Är det denna låten som MMX har problem med? På vilket sätt?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 3 gäster