Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Är det denna låten som MMX har problem med? På vilket sätt?
Tja, det fick alla i rummet att grimasera ganska omgående och undra vad f*n som spelades...
Tavelkrita, hartsat fönster och Fran Fine i remixad version? *skämtsamt*
petersteindl skrev:Det kanske är psykosakustiskt?
Nattlorden skrev:petersteindl skrev:Det kanske är psykosakustiskt?
Skicka ett promopar Ägg så skall jag kolla upp saken.
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Är det denna låten som MMX har problem med? På vilket sätt?
Tja, det fick alla i rummet att grimasera ganska omgående och undra vad f*n som spelades...
Tavelkrita, hartsat fönster och Fran Fine i remixad version? *skämtsamt*
Bill50x skrev:Att en högtalare låter kass med den här skivan är inte konstigt.
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Att en högtalare låter kass med den här skivan är inte konstigt.
Du behöver nog höra vad MMX gör med den... det har inte med skivan som sådan att göra. Det är en speciell sekvens & frekvens som exciterar problemet. Fram tills det händer låter det inget speciellt annorlunda om MMX (vad jag minns, jag har ju inte hört det alls lika ofta som andra gjort)
Då tycker du det snarare är konstigt när den låter helt ok på vissa då?
petersteindl skrev:RogerGustavsson skrev:petersteindl skrev:Kanske så här![]()
Mvh
Peter
Den där kurvan hör väl till QM10 fritt placerad utan stöd från vägg?
Mätobjektet för mätkurvan är GURU QM10.
Vem vet, kanske LTS mätningar ser ut så där?![]()
Mvh
Peter
PappaBas skrev:För sjuttiotredje gången Bill50x....
Jag tycker din kommentar blir att du hela tiden ifrågasätter min upplevelse?
Om du skulle ta och läsa vad jag skriver?
DEN ANVÄNDS INTE SOM DET!
DEN SPECIFIKA LÅTEN ANVÄNDS BARA FÖR ATT DEN HAR MYCKET ENERGI I DET OMRÅDET SOM ÄR PROBLEMATISKT.
Skall jag ta det ännu långsammare så poletten trillar ner?
jonasp skrev:Igen Bill50x hänge inte upp dig på runrig, för xxx:e gången! Problemet är påtagligt även på annan musik, men just den låter får OA5MMX att flippa ut. Exempelvis OA51LE2 eller pi60s hanterar samma stycke föredömligt.
Bill50x skrev:Samma sak här, det är inte för xxx:e gången! Jag har gjort två inlägg om den skivan!
(förutom då två inlägg där jag frågade om vilken låt det var och kommenterade uttrycket från PappaBas om att tugga folie med öronen)
Tacksam om ni båda höll er till fakta.
Nattlorden skrev:Bill50x skrev:Samma sak här, det är inte för xxx:e gången! Jag har gjort två inlägg om den skivan!
(förutom då två inlägg där jag frågade om vilken låt det var och kommenterade uttrycket från PappaBas om att tugga folie med öronen)
Tacksam om ni båda höll er till fakta.
Räknar vi ihop det blir det ju XXX=100.
Ragnwald skrev:UnholyRishna skrev:Körde precis Runrig-låten. Inga problem här inte.
Vilken låt pratar ni om?
Ragnwald skrev:Hua.., kan inte med den sortens smörrock.![]()
Är det en japan som sjunger med klädnypa på näsan?
Lika olyssningsbart i OA-6 och piPs.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster