Tack @CarpeLux för att jag fick ta över vårdnaden...

Moderator: Redaktörer
torig skrev:Fjonkalicious skrev:Kollade bilden. Det där nog inga rauna, tyska kanske?
Rolf?
Jag tror dom är svenska och är från 70-talet. Hade ett par sådana, men de hade svart skumfront. Förmodligen har de vittrat sönder o den gråa fronten är hemmagjord.
Chorus använde väl Coral-element. I varje fall verkar diskanthornet vara ett sådant. Chorus fanns en mycket kort tid o bytte sedan namn till (köptes av??) Zachry. Jag tror man hade två modeller. Denna o en golvmodell. Man marknadsförde sig av att ha hög känslighet. Deras slogan var "liten tuva stjälper ofta stort lass".
Vad jag minns hade den modell jag ägde knappt någon bas alls att tala om.
/mvh
dalinad skrev:torig skrev:Fjonkalicious skrev:Kollade bilden. Det där nog inga rauna, tyska kanske?
Rolf?
Jag tror dom är svenska och är från 70-talet. Hade ett par sådana, men de hade svart skumfront. Förmodligen har de vittrat sönder o den gråa fronten är hemmagjord.
Chorus använde väl Coral-element. I varje fall verkar diskanthornet vara ett sådant. Chorus fanns en mycket kort tid o bytte sedan namn till (köptes av??) Zachry. Jag tror man hade två modeller. Denna o en golvmodell. Man marknadsförde sig av att ha hög känslighet. Deras slogan var "liten tuva stjälper ofta stort lass".
Vad jag minns hade den modell jag ägde knappt någon bas alls att tala om.
/mvh
Det där med knappt någon bas alls känner jag igen, det var inte mycket som kom där ur. Annars lät dom helt ok, såg hornen till salu på ebay för 60$ så det känns helt ok ändå. Mina första vintage högtalare men mer ska det bli.
Rishna skrev:Speciell doft har de också, lite sött sågspånig
276 skrev:Jag har länge tänkt skaffa ett par sjysta hörlurar som passar till min vintage stereoanläggning. Så skulle dom kasta två par gamla lurar på jobbet så dom tog jag! Ett par Danavox Dynamic Danasound, gula & plastiga! Ett par EREF Electronics 46 och det bästa av allt är att båda var i originalkartong!! EE 46orna verkar dock bara gå i mono så jag ska kolla över alla lödningar i dom. En riktig fynddag för ett "vintagefreak" som mig!![]()
[img][img]http://forumbilder.se/images/e37201285125Pe6f9.jpg[/img][/img]
Andersh74 skrev:Det är bara att komma och hämta. Jag bor på Tjörn så det är ju en bit från Skåne... /A
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 46 gäster