Alexi skrev:Hur kom vi tillbaks on topic?
Alltså vad många försökt säga lite snällt, är att man inte genomför mätningar under så lång tid som gjorts här. Det finns liksom ingen mening med det. Max effekt ska den ge under millisekunder, inte flera sekunder. De är de inte byggda för, eftersom de är byggda för att spela musik. Då får man gå över till batteridrift. Så testet är riggat för att bilsteget ska vinna. Men vem lyssnar på flera sekunder långa sinustoner med fler kilowatt i effekt?
Det är samma sak som att man kan koppla högtalarna direkt till vägguttaget, det kanske är kul i några sekunder, men inget jag lägger många hundratusen kronor på att bygga en anläggning för.
Det här är var en förklaring jag tycker var bra och den köper jag fullt ut
En mot fråga bara om det är ok är denna
om inte stegen fixar att leverera mycket effekt längre en en millisekund
Blir då inte summan att steget till ex fixar tillslaget på ett instrument bra men om det är mer krävande musik instrument så under mer en en millisekund så tappar väl steget skärpan lite väl lätt
Det skulle förklara vad mina öron hör med bilsteget att det har skärpan kraften att hålla skärpan bra oavsett hur högt jag spelar eller vilka instrument som en spelas så har steget bättre kontroll hoppas jag uttrycker
Mig någorlunda klart
Och det är ju förklarligt på en punkt hifi steg tar ström ur väggen
Bilstegen ur en enorm batteri bank som inte sviktar eller viker sig
Bara man har räknat ut rätt batteri bank

ja det är min filosofi
Om den är rätt eller fel kan jag inte säga men inte är det speciellt många
Steg som krämar ur sig kraft som detta bilsteg och visst man kanske inte alltid
Behöver effekten men vill man ha den kraften ser jag inget hifi steg som klarar detta test så bra som bilsteg gör visserligen kanske dom stora Krell stegen gör det men det är inget för min budget