PappaBas skrev:I posten överst på sidan skriver jag som svar på den direkta frågan från Bill50X om vilken annan musik som låter konstigt. Jag försöker svara så gott jag kan och tar upp exempel som låter bra och dåligt. Ändå fortsätter han mala på om den andra låten på samma sätt. Då lackade jag ur.
Jag förstår dig. Ibland blir de sammantagna kommentarerna bara för mycket och så lackar man ur på den kommentaren som kanske bara råkar komma vid ett olämpligt tillfälle.
Att jag fastnade vid just denna låt berodde på:
1) Jag råkar ha den hemma.
2) Bra om man diskuterar samma material.
Om du ursäktar tycker jag dock att man kan få diskutera just den låten, eller rättare sagt, en låt med den fördelning av energi som den råkar ha. Må vara att den låter OK i pi60 men enligt mig är det ingen kvalitetsstämpel. Jag har tidigare skrivit om att jag tycker såväl piP och pi60 ha ett mindre blommande mellanregister (än de borde ha) och har, med rätt eller fel, tillskrivit detta beroende på tvåvägskonstruktionen. Men detta är egentligen en helt annan diskussion och därför valde jag att inte ta upp detta i den här tråden.
/ B