Det där med att mata elekroniken från ackar istället för en likriktad, titrerad och stabiliserad nätsänning på 230 V/50 Hz har absolut sina fördelar, även om jag tycker att nackdelarna överväger (dyrt, opraktiskt, farligt, etc).
Vad jag däremot inte kan få in i min hjärna är vad Kove stegen har för genialisk konstruktion, som utklassar alla på marknaden förekommande PA och hifisteg (alla fabrikat är långt ifrån nämnda i tråden, men det är väl underförstått?), oavsett om det står Audio Research, Macintosh, Krell, QCS, LAB, Denon, eller något annat på fronten. På Koves hemsida är man snål med specifikationerna. Det faktum att bilsteg skall matas med 12V gör ju också att denna spänning måste omvandlas upp internt i steget (12V, 1 Ohm, ger utan fasförskjutning endast 144 W), och trots detta handikapp får man detta resultatet.
(bdw, är det seriöst att i en spec skriva 18 dB Bass Bost / 45 Hz? Vad är grejen? Testat med vanliga PA-steg och använda eq med +18 dB vid 45 Hz?)
Finns det någon information om konstruktionen eller utförligare specar?
1450,00 EUR
Verstärker Performance - Line
2/1 Ch. Amp. 1 x 2200W RMS/2 Ohm Brücke
2 x 500 W RMS / 4 Ohm Stereo, regelbare 24 dB high / low pass Filter 1 Ohm stabil, 18 dB Bass Bost / 45 Hz, 12 dB Subsonicf. 10-100 Hz Bandpassfilter, Line out, L/B/H 600x251x55 mm.
Sedan undrar jag om det inte är bilstereosoundet som ts är ute efter. Det kommer att innebära ganska mycket akusikanpassning av rummet.