Moderator: Redaktörer
paa skrev:Det blir avsevärt högre hastighet på luften i portänden än från baselementet så tyg kan vara ett problem.
Max_Headroom skrev:Riktat nedåt så kan man dimnesionera så att luften mellan lådan och golvet fungerar som en av porten som då kan göras något kortare inne i lådan.
Dea skrev:grundproblemet är att jag vill ha högtalarna så låga som det går så om det ska bli fötter blir det inte mycket mer än lite drygt halva portdiametern men det kanske räcker?
Det blir 6 SD-fötter per låda
/Dea
Dea skrev:grundproblemet är att jag vill ha högtalarna så låga som det går så om det ska bli fötter blir det inte mycket mer än lite drygt halva portdiametern men det kanske räcker?
/Dea
Mr_Ekan skrev:Dea skrev:grundproblemet är att jag vill ha högtalarna så låga som det går så om det ska bli fötter blir det inte mycket mer än lite drygt halva portdiametern men det kanske räcker?
/Dea
Jag tror inte det. En port vars inre mynning störs av närliggande väggar hindrar excitationen av Helmholtzresonansen. Jag skulle gå på närmare 2 portdiametrar mellan inre mynning och bakomvarande lådvägg.
Dea skrev:Sticksågen har jobbat hårt idag och nu blev det portar uppåt.
Svante skrev:Dea skrev:Sticksågen har jobbat hårt idag och nu blev det portar uppåt.
Vad du kommer att svära när det trillar ner något värdefullt i lådan.
Se till så att du kan få ut det på något sätt, det går ju knappast att vända uppochner på lådan, prylen trillar inte ut genom porten då utan lägger sig i locket.
...och tyg över porten är kass. Fast kanske lite roligt när det hoppar i takt med musiken.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster