Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:adzer skrev:Visst är det resultatet som är det viktiga. håller helt med, men nu handlade tråden om ifall "stereon" blir påverkad och har dåliga dagar.
Yepp, och det tror jag "den" har. Men kanske i mindre omfattning än vi själva
/ B
jonasp skrev:Är herrn vidskeplig?Bill50x skrev:adzer skrev:Visst är det resultatet som är det viktiga. håller helt med, men nu handlade tråden om ifall "stereon" blir påverkad och har dåliga dagar.
Yepp, och det tror jag "den" har. Men kanske i mindre omfattning än vi själva
Fjonkalicious skrev:Klart stereon ha sämre dagar. När det säger "thhhump" i högtalarna och reläet klickar till. Då, då har den en sämre dag.
Bill50x skrev:Om detta kan höras eller inte är en annan fråga, min poäng är att vädret visst påverkar!
/ B
jonasp skrev:Bill50x skrev:Om detta kan höras eller inte är en annan fråga, min poäng är att vädret visst påverkar!
Å andra sidan kan man inte säga att anläggningen har en dålig dag bara för att du har lagt en brakare i lyssningsrummet så att det inte går att vara där! Eller?
celef skrev:Jag noterar att flera i tråden har taskigt gehör och känsla, intressant
celef skrev:adzer skrev:celef skrev:Jag noterar att flera i tråden har taskigt gehör och känsla, intressant
Och den slutsatsen kom du fram till hur?
Det är inte så märkvärdigt, jag läser mellan raderna
celef skrev:adzer skrev:celef skrev:Jag noterar att flera i tråden har taskigt gehör och känsla, intressant
adzer skrev:celef skrev:adzer skrev:celef skrev:Jag noterar att flera i tråden har taskigt gehör och känsla, intressant
Intressant. Att hitta saker som inte finns är ju en förmåga i sig.
Varken du eller jag kan ha någon som helst aning om andra människors gehör utifrån den information som finns i denna tråd.
Att man är okänslig för felaktigheter i ljudet har absolut ingenting med gehör att göra.
Om det nu finns felaktigheter över huvud taget. Många av dessa fallen har förmodligen mer med Audiofilia nervosa/nocebo och stress att göra än taskigt elnät och atmosfäriska förändringar.
EDIT: förtydligande
KarlXII skrev:Bra där adzer, slappa till fanskapet med någon extra torr bevisförande utredning också, han ska få smaka.
KorkSniff skrev:Men då inverkar ju också joniseringen i luften!
...Så nog kan stereon ha olika dagsform alltid!
hifikg skrev:Nu funderar jag på vad man kan göra med 20-25 vinylskivor som jag aldrig kommer att låta min pickup vidröra... någon form av installation kanske? Rekvisita för en kommande fotoövning... tja... vi får se.
jonasp skrev:celef skrev:adzer skrev:celef skrev:Jag noterar att flera i tråden har taskigt gehör och känsla, intressant
Har du en dålig dag idag?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster