Moderator: Redaktörer
JonasW skrev:Med tanke på att man är tvingad till samma delningsfrekvens runtom förutom på den dyraste Yamahan, Yapo-kalibreringen inte är lika vass som tex Audessy XT32/PRO och att de inte klarar av högtalare med låg impedans (ska helst använda 8ohm högtalare). Så nej
Inte enligt mig.
/Tidigare Yamaha-ägare
JonasW skrev:Med tanke på att man är tvingad till samma delningsfrekvens runtom förutom på den dyraste Yamahan, Yapo-kalibreringen inte är lika vass som tex Audessy XT32/PRO och att de inte klarar av högtalare med låg impedans (ska helst använda 8ohm högtalare). Så nej
Inte enligt mig.
/Tidigare Yamaha-ägare
JonasW skrev:Jag har mer akustikfix än många andra, men xt32 gör fortfarande förbättringar. Det ÄR bra. Det kommer lite folk i veckan, ska bli skoj och se om NÅGON föredrar ljudet utan.
De rumskalibreringar jag haft och testat förr, Yapo och h/k:s Ez/SetEQ har varit fruktansvärt dåliga som du säger och bara förvärrat saker och ting.
Du kan ju fråga Hassesolo om han tycker sig få sämre ljud med xt32 i hans Ingvar ritade rum. Jag skulle kunna sätta en slant på att han använder det.
boom skrev:JonasW skrev:Jag har mer akustikfix än många andra, men xt32 gör fortfarande förbättringar. Det ÄR bra. Det kommer lite folk i veckan, ska bli skoj och se om NÅGON föredrar ljudet utan.
De rumskalibreringar jag haft och testat förr, Yapo och h/k:s Ez/SetEQ har varit fruktansvärt dåliga som du säger och bara förvärrat saker och ting.
Du kan ju fråga Hassesolo om han tycker sig få sämre ljud med xt32 i hans Ingvar ritade rum. Jag skulle kunna sätta en slant på att han använder det.
Använder jag xt32 så låter det bedrövligt riktigt jävla illa så mycket att man vill kasta ut skiten jag kan inte förstå varför dom måste implantera skiten i varje avreciver det borde finnas val möjligheter att inte välja det.
boom skrev:JonasW skrev:Jag har mer akustikfix än många andra, men xt32 gör fortfarande förbättringar. Det ÄR bra. Det kommer lite folk i veckan, ska bli skoj och se om NÅGON föredrar ljudet utan.
Använder jag xt32 så låter det bedrövligt riktigt jävla illa så mycket att man vill kasta ut skiten jag kan inte förstå varför dom måste implantera skiten i varje avreciver det borde finnas val möjligheter att inte välja det.
JonasW skrev:boom skrev:JonasW skrev:Jag har mer akustikfix än många andra, men xt32 gör fortfarande förbättringar. Det ÄR bra. Det kommer lite folk i veckan, ska bli skoj och se om NÅGON föredrar ljudet utan.
Men du har ju inte xt32 i din denon. Du har en mindre variant som låter skit
Nasjo skrev:boom skrev:JonasW skrev:Jag har mer akustikfix än många andra, men xt32 gör fortfarande förbättringar. Det ÄR bra. Det kommer lite folk i veckan, ska bli skoj och se om NÅGON föredrar ljudet utan.
Du har väl möjlighet att stänga av funktionen? Då gör det ju inget om den finns.
boom skrev:Nasjo skrev:boom skrev:JonasW skrev:Jag har mer akustikfix än många andra, men xt32 gör fortfarande förbättringar. Det ÄR bra. Det kommer lite folk i veckan, ska bli skoj och se om NÅGON föredrar ljudet utan.
Du har väl möjlighet att stänga av funktionen? Då gör det ju inget om den finns.
Var sätter man det i bypass läge????
JonasW skrev:Här ser man skillnad mellan MultEQ XT och XT32.
http://www.audyssey.com/audio-technology/multeq
Hyffsat storGår inte att jämföra.
boom skrev:JonasW skrev:Här ser man skillnad mellan MultEQ XT och XT32.
Det hjälper inte även vad det står på apparaten . Men varför sådan övertro på vissa saker.
Same same, but different.boom skrev:MagnusÖstberg skrev:boom har sr7005
AV 7005
JonasW skrev:boom skrev:JonasW skrev:Här ser man skillnad mellan MultEQ XT och XT32.
Det hjälper inte även vad det står på apparaten . Men varför sådan övertro på vissa saker.
Haha, dig går det aldrig att få nöjd
Men då har du alltså inte lyssnat på xt32?
INGEN som fått lyssna med det av och på har föredragit ljudet utan xt32. Det säger ju en del. Det blir stora skillnader till det bättre på mätbart och hörbart. Du vet ju omöjligt om det låter sämre med hemma hos mig eller hur?
Måste vara trist och gå omkring i livet och vara konstant bitter.
Användare som besöker denna kategori: Kalejdokom och 13 gäster