Moderator: Redaktörer
Morgan skrev:Om jag bara hade några få tusenlappar att röra mig med, och inte behövde ljud för fler än mig själv, så hade jag gått på hörlurar och en vettig hörlursförstärkare. Och så en signalkälla till det, förstås. Jag tycker om "musik inuti huvudet"-känslan i hörlurslyssning, och har inga problem att kompromissa bort realismen, så länge renhet, upplösning och klang hanteras så fantastiskt som bra hörlurar gör.
Om det ska lyssnas i rum så måste förstås ett akustikreglerat lyssningsrum ingå som den mest prisvärda komponenten alla kategorier. Vad avser högtalare har jag aldrig hört något mer prisvärt än Ino piP (byggsats) tillsammans med en Denon 2105 och vilken som helst vettig CD-spelare. Men det blir ju lite begränsat i ljudtrycksförmåga förstås, så jag skulle själv inte kunna leva med den kombon särskilt länge.
xeizo skrev:Köper man begagnat handlar det mest om att göra sanslösa klipp, som vanligt är högtalaren viktigast.
Max_Headroom skrev:Snell E3 med ett bra slutsteg/förstärkare... Man får detta billigt begagnat.Mata med en CD-spelare eller nåt sånt. Finns nytt och begagat som låter utmärkt för någon tusenlapp.
Elelr varför inte en sådan där "grammofon"? Lura av någon hans technics 1200 eller någon annan gamal fin direkt driven japanare för en billig peng (vinyl är ju ute, serrö, nu ska det vara spotÿfaj. Lika bra att du säljer vinylsvarven till mig medan du får något för den alls, hö hö)...
För den med låg budget är Hifi en bra hobby: Det finns massor av bra begagnade grejjor.
celef skrev:Morgan skrev:Om jag bara hade några få tusenlappar att röra mig med, och inte behövde ljud för fler än mig själv, så hade jag gått på hörlurar och en vettig hörlursförstärkare. Och så en signalkälla till det, förstås. Jag tycker om "musik inuti huvudet"-känslan i hörlurslyssning, och har inga problem att kompromissa bort realismen, så länge renhet, upplösning och klang hanteras så fantastiskt som bra hörlurar gör.
+1
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster