RuneStone skrev:utlösningsströmmen för en c10 dvärgbrytare är ca 100A så nog finns det ström att plocka ur vägguttagen vid peakar...
Räcker inte det får man dra 2,5mm2 och säkra med D16. D-säkringar har en utlösningskaratäristik vid 100ms en faktor på 20xMärkströmmen, vilket då ger 320A. förenklat räknat 73600w. Förelat på 3 faser ger det 220800w i 100ms.... Med slutsteg på 50% verkningsgrad har man 110400w..
Då blir det nog tungt för Kove-basarna att behålla konerna kvar i korgarna..
För den som vill förkovra sig i dvärgbrytare och dess egenskaper finns mera läsning här: http://download.hager.com/Hager.se/files_download/Huvudkatalog_Hager/Huvudkatalog_Hager_chap22_teknik3_08SE0138.pdf
Ja det årtusendet det finns hifi steg som petar ur sig det men det finns ju inte så det är ingen fara för dom under våran livstid

Och du Rune hur många hifi steg är uppbyggda för att hämta ström från din kalkulering

Jag skulle med största sannolikhet tro att 85% av stegen upp till 50000kr
Är helt uträknade efter att Max dra 2500 w peak till skillnad mot stegen
I bilstereo världen nu är ju inte vare sig alla bil steg eller hifi steg bra så det finns väl skit i bägge lägren
På det har jag 2,5 kvm och 16ampere till mina rotel steg ja en säkring per steg men inte ens det hjälper ju för att få lite fjong i basen på mina rotel
Steg

Ska bli spännande och lyssna på Kove steget i 220 utförande hur det låter mot bilstegen det är något som ska bli enormt intressant för mig ialla fall