Ser ju rätt så fint ut det där.

Moderator: Redaktörer
Eri skrev:Upptäckte när jag gick igenom mina röriga noteringar att jag skrev fel i det tidigare inlägget angående nytt försök enligt Martins förslag. Dom ändringar jag gjorde var att R3 ändrades till 3,3 ohm och C6/C7 till 6,8 uF. Detta medförde att frekvenskurvan sänktes mellan 1 och 3 kHz och som mest vid 1Hz med ung 1,5 dB. Obs. inget annat var ändrat i filtret.
brumel skrev: Lite lagom hängmatta just där kring 1-3 khz brukar ge en mer lättlyssnad högtalare som funkar i längden även om den inte imponerar vid en första lyssning.
Nattlorden skrev:Då kanske du skall prova mindre steg... vanligt förekommande uppgift är ju att vi kan höra skillnader på 0.2dB, så när du väl valt bort en av de tre... prova mittpunkten mellan de andra också.
Och bestäm dig inte på en dag... alla som suttit och mixat musik vet att sitter man en hel kväll och mixar, så är risken överhängande att när man hör den första gången dagen efter så låter det inte alls så bra som man tyckte när man slutade dagen innan...
Jocke skrev:Nattlorden skrev:Då kanske du skall prova mindre steg... vanligt förekommande uppgift är ju att vi kan höra skillnader på 0.2dB, så när du väl valt bort en av de tre... prova mittpunkten mellan de andra också.
Och bestäm dig inte på en dag... alla som suttit och mixat musik vet att sitter man en hel kväll och mixar, så är risken överhängande att när man hör den första gången dagen efter så låter det inte alls så bra som man tyckte när man slutade dagen innan...
Kloka ord!Kan vara bra att låta några (samma) låtar ligga kvar i spellistan/skivhögen... så man får någon fast punkt i tillvaron!^^
Eri skrev:Jocke skrev:Nattlorden skrev:Då kanske du skall prova mindre steg... vanligt förekommande uppgift är ju att vi kan höra skillnader på 0.2dB, så när du väl valt bort en av de tre... prova mittpunkten mellan de andra också.
Kloka ord!Kan vara bra att låta några (samma) låtar ligga kvar i spellistan/skivhögen... så man får någon fast punkt i tillvaron!^^
Jag håller fullständigt med. Är väl medveten om att det här inte är klart ännu. Har ett antal skivor och vissa låtar som jag hela tiden kommer tillbaka till samtidigt lägger jag till lite nytt efterhand för att få lite nya intryck. Ska nu gå vidare med att bygga färdigt dom riktiga lådorna. Det kommer att ta sin lilla tid, samtidigt kommer jag att fortsätta att spela på provlådorna. Jag kommer också flytta ut dom då och då i ett större rum som jag även gjort tidigare för att dom inte ska bli helt "skräddarsydda" för det lilla rum där dom skall bo.
Eri skrev:Det räknar jag med. Men jag har garderat mig. Dom kommer vara tillgängliga bakom en löstagbar lucka för säkerhets skull.
Jocke skrev:Eri skrev:Det räknar jag med. Men jag har garderat mig. Dom kommer vara tillgängliga bakom en löstagbar lucka för säkerhets skull.
Ja, har man börjat peta i det vill man nog inte sluta...^^ Uppdatera gärna efter hand!Har varit sugen på 10F men har för mycket annat på gång...^^
joakimfors skrev:Trevligt!
Fungerar annars den där cirkeljiggen bra? Kan man få se några detaljbilder på den. Har själv också en POF 1400 som jag ganska snart måste tillverka en jig åt så skulle vara roligt att få några tips.
nadifierad skrev:Trist!
Kan du inte bara mätta sprickorna med lim? Eller syns utbuktningen på utsidan?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 11 gäster