Det lät inte skit förut, men underbart nu, om man säjer så.

Moderator: Redaktörer
Objektivisten skrev:Vad tror ni om den här toppen?
JonasW skrev:Vilka toppar kan man jämföra inbyggnadsversionen från Ino med skulle ni tro? Ingvar?
JonasW skrev:Hur är karaktären då? Är diskanten väldigt lik oavsett om jag går från en i14 till en i32? Är det mest hårdare gränser satt gällande kvalitén?
Det jag var ute efter är om det går att lyssna på en i32 t.ex. för att se om man gillar själva diskanten i sig för att sedan köpa en i14? Sedan kan man inte förvänta sig kanske samma låga dist vid högre volymer osv.
JonasW skrev:Hur är karaktären då? Är diskanten väldigt lik oavsett om jag går från en i14 till en i32? Är det mest hårdare gränser satt gällande kvalitén?
Det jag var ute efter är om det går att lyssna på en i32 t.ex. för att se om man gillar själva diskanten i sig för att sedan köpa en i14? Sedan kan man inte förvänta sig kanske samma låga dist vid högre volymer osv.
adzer skrev:JonasW skrev:Hur är karaktären då? Är diskanten väldigt lik oavsett om jag går från en i14 till en i32? Är det mest hårdare gränser satt gällande kvalitén?
Skillnaden i diskanten på pi60/i14/i28/i56 gentemot signaturversionerna pi60s/i16s/i32s/i64s är att signaturdiskanten har lägre dist.
Den vanliga diskanten är dock redan väldigt lågdistande så det är ingen dag och natt skillnad imo, men har du pengar över så är det aldrig fel med lägre dist
JonasW skrev:Okej, då tolkar jag det som att det i stort är samma sound från alla då?
Det blir inte som att gå från en Elac till en B&W, ni förstår
För i så fall kan man ju gott lyssna på en i32 t.ex. bara för att se om diskanten i sig är något man gillar eller ej.
shifts skrev:Stämmer det här om det är samma diskant men med hårdare selektering?
zartok skrev:Själv gillade jag inte systwm audio speciellt mycket. men när du ändå är där, lyssna på kef R700, den låter riktigt bra imho. sa är lite ljusa och kan spela bas rätt mediokert medans kef har en bättre bas, något som kommer att passa ditt system bättre.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster