Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Vi har haft ett par högtalare udda takmonterat i bion på jobb, efter ombyggnad skall de nu stå... men de gamla fästena hade man dragit skruvar rakt genom kabinettet, så de ståtar nu med några typ 4mm skruvhål.
Misstänkte att de över går ned i en sluten mellanregisterkammare så det kan inte vara så bra, de som den står på som troligen går in i basreflexkammaren är kanske mindre problem.
Anyway... hur tätar jag dem enkelt och billigt - jag vill inte lägga en massa pengar på något som inte är mitt, men jag tycker lite synd om dem samtidigt...
Nattlorden skrev:Smältlim leder helt klart än så länge. Peg var smart men jag fixar kanske inte att såga av utan att skada fanéret, så det hoppar jag över.
Nattlorden skrev:Smältlim leder helt klart än så länge. Peg var smart men jag fixar kanske inte att såga av utan att skada fanéret, så det hoppar jag över.
roggaro skrev:Biltemas snabblim (blå tub) dubbelt så dyrt som den vanliga för en tia.
köp två tuber (tar fort slut) å 'pensla' på sidorna med en 'tops' utan bomullen på.
aktare va segt det blir att sedan skruva i
EDIT: även om det är snabblim kan man väl få rekommendera att det får torka ett dygn först
robin_bockman skrev:Golfpegg av trä rekommenderas, dom är koniska och fyller ut gamla skruvhål, såga av överskottet...Nattlorden skrev:Vi har haft ett par högtalare udda takmonterat i bion på jobb, efter ombyggnad skall de nu stå... men de gamla fästena hade man dragit skruvar rakt genom kabinettet, så de ståtar nu med några typ 4mm skruvhål.
Misstänkte att de över går ned i en sluten mellanregisterkammare så det kan inte vara så bra, de som den står på som troligen går in i basreflexkammaren är kanske mindre problem.
Anyway... hur tätar jag dem enkelt och billigt - jag vill inte lägga en massa pengar på något som inte är mitt, men jag tycker lite synd om dem samtidigt...
Andersh74 skrev:Tror du det blir snyggt?Är det tryckkammarhögtalare eller vad det heter kanske häftmassan ploppar ut om man krämar på lite. Annars blir nog resultatet ungefär ekvivalent med arbetsinsatsen.
Användare som besöker denna kategori: doppler och 25 gäster