Moderator: Redaktörer
erik_l skrev:- slutvinjetten på P1:s tankar inför dagen
erik_l skrev:Vi bor i lägenhet och jag använder normalt husets antenn via kabel. Ärligt talat vet jag inte var sändaren står, om det inte är antingen Kaknästornet eller Nacka? Västra Kungsholmen i Stockholm...
Det är lite begränsat med möjligheter att flytta dipolen också, just nu sitter den på en innervägg och det är ganska långt till en yttervägg. Hur som helst låter det lika illa med både kabel som egen antenn. Jag tror det blir bäst att testa med att jämföra med gammeltunern först så får jag veta om det är fel på antennen eller om det är i själva receivern distortionen skapas.
Nagrania skrev:Här vill jag slänga in en brandfackla om att HiFi-anläggningar borde energideklareras.
PerStromgren skrev: Jamen webbradio, då? Jag är jättenöjd med mina squeezeboxar när jag lyssnar på P2, DR Jazz och lite annat!
Nagrania skrev:Jovisst man kan köra via datorn. Med min dator som står i en annan del av huset så når jag trådlöst inte in i mitt musikrum. I musikrummet står det nu en äldre HK/AV receiver så att man ändå kan lyssna på radio.
PerStromgren skrev:Men man kan som sagt använda en dedikerad apparat som kör webbradio. Jag gör det sedan 2 år tillbaka och tycker att det är bättre.
Nagrania skrev:PerStromgren skrev:Men man kan som sagt använda en dedikerad apparat som kör webbradio. Jag gör det sedan 2 år tillbaka och tycker att det är bättre.
Jag har väl inte kommit så långt ännu och jag vet inte heller om jag bryr mig om det. Jag tycker att jag redan har mer än nog av olika apparater till mer eller mindre nytta. Allvarligt talat, är vi inte alla mer eller mindre nedlusade med grejer som vi kanske inte behöver speciellt mycket och som vi skulle kunna vara utan?
Användare som besöker denna kategori: Kalejdokom och 15 gäster