kanske själen behöver lite arvegods ibland
Moderator: Redaktörer
IngOehman skrev:Det är lite frestande att göra som du isåfall och svara 465*(x-a), men
det är ju svårt att sia, i synnerhet om framtiden.
Vh, iö
petersteindl skrev:IngOehman skrev:Det är lite frestande att göra som du isåfall och svara 465*(x-a), men
Vh, iö
Hur många dagar är ditt år?
Svante skrev:Är det inte så här: Objektivisten efterfrågar en upplevelse. Är man en robot är upplevelsen samma varje dag och då ska man inte skriva alls. Man ska skriva när det är extra bra. Då får man ut hur det subjektiva får toppar och som eventuellt samvarierar med <whatever>, tex veckodagar eller annat känt.
Fattar jag rätt då?
Ni som vill skriva 365*(x-a) har nog lite för dålig kontakt med era känslor.
celef skrev:Jag håller med i den massiva kritiken, det kanske skulle vara bättre att man uppger de dagar stereon låter dåligt, nä jag skojade bara
petersteindl skrev:IngOehman skrev:Det är lite frestande att göra som du isåfall och svara 465*(x-a), men
Vh, iö
Hur många dagar är ditt år?
Svante skrev:Är det inte så här: Objektivisten efterfrågar en upplevelse. Är man en robot är upplevelsen samma varje dag och då ska man inte skriva alls. Man ska skriva när det är extra bra. Då får man ut hur det subjektiva får toppar och som eventuellt samvarierar med <whatever>, tex veckodagar eller annat känt.
Fattar jag rätt då?
Ni som vill skriva 365*(x-a) har nog lite för dålig kontakt med era känslor.
IngOehman skrev:Men om du tycker att kontakt med känslor betyder att må instabilt, och tycker du är duktig om du gråter med jämna mellanrum - så kör på du bara!
IngOehman skrev:Svante: Men det beror ju på vad "extra bra" relaterar till. Relaterar det till hur det låter ur de flesta anläggningar, eller på hur man tycker det brukar låta därhemma?
IngOehman skrev:Jag tycker alltid det låter extra bra hemma om jag får relatera som i det
förstnämnda fallet, och jag spelar därför musik med stor behållning nästan
varje dag.
IngOehman skrev:Fast det svarar ju inte på frågan om hur den som tycker att det låter lika (och bra) varje dag skall göra - rösta varje dag, eller rösta ingen dag?
Svante skrev:Alltså, de dagar som man tycker ett den egna anläggningen låter bättre än den brukar.
bensnake skrev:IngOehman skrev:Jag tycker alltid det låter extra bra hemma om jag får relatera som i det
förstnämnda fallet, och jag spelar därför musik med stor behållning nästan
varje dag.
Får man vara nyfiken och fråga vad du har för favoritsetup hemma? Alltså den anläggning som du tycker presterar bäst. I så fall frågar jag just det; vilken är din favoritsetup hemma hos dig?
IngOehman skrev:Nej, det du skrev svarar inte på frågan om hur man skall rösta (enligt de premisser jag nämner). Det svarar bara på vad DU tycker om saken. Men du startade ju inte tråden, eller hur? Och då kanske din åsikt inte är ett svar på hur man skall rösta, eller hur?
Objektivisten skrev:... 'X-a'-et symboliserar när man uppfattar att stereon hemma ger extra överlägset välljud, inte annars. ...
Kronkan skrev:Min stereo låter inte speciellt mycket. Brusar lite. Bruset från cd-spelaren är lite mera entonigt och vassare. Skivspelaren mera runt och organiskt. Lite mera liv i detta.
Så x-a för vinylspeleriet
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster