Kan börja med att ta en kortis om att jag är en helt nyregistrerad användare, men att jag har läst många trådar under en längre tid som oregistrerad. Finns mycket att lära sig genom att bara följa diskussioner.
För att återgå till rubriken så har jag intressen för lite allt möjligt, som tex design och arkitektur. På senaste tiden så har jag lagt märke till att det här med billiga och flexibla modulhus/lägenheter exploderat. Iaf på ett teoretiskt eller prototyp-plan.
Och när jag läste om WikiHouse (http://www.wikihouse.cc/) så började jag fundera på om det kunde vara en hållbar affärsidé (ja, inte för mig kanske men bara i teorin) att göra ett hemmabiokoncept. Det verkar som om en hel del gör om sina garage och andra små mer eller mindre rackliga skjul i anslutning till sina hus till rätt saftiga hemmabiosalonger. Så varför inte ta fram en produkt där man i sammarbete med högtalarbyggare och akustiker tar fram en komplett modul som man kan bygga ihop som ett pussel/ikeabyggsats nästan.
Tänk er en nedmonterbar, flyttbar modul som kan placeras på tomten utan att ens behöva något bygglov, designad från början för att vara ett biorum med akustikbehandling, för rummet specialdesignade högtalare och el i "pusselbitarna" redan draget så att man bara behöver klicka i länkar mellan dom. Det borde kunna bli mycket billigare och bättre skräddarsytt än många av dom smått grandiosa byggen man kan hitta på tex minhembios forum.
Vad tror ni, en lucka att fylla i hemmabiomarknaden eller orealistiskt?