Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Vad är det för fel på att använda mini-dsp tråden?
celef skrev:Kanske lite offtopic men jag chansar, kan man programmera minidsp'n utan att ha den inkopplad i ljudanläggningen?
AndersD skrev:Jag ser att du fäller ovanstående kommentar ofta och frågan är ärligt ställd, inga sura miner från min sida alltså!
adzer skrev:celef skrev:Kanske lite offtopic men jag chansar, kan man programmera minidsp'n utan att ha den inkopplad i ljudanläggningen?
Ja det kan du.
celef skrev:adzer skrev:celef skrev:Kanske lite offtopic men jag chansar, kan man programmera minidsp'n utan att ha den inkopplad i ljudanläggningen?
Ja det kan du.
det låter jättebra, det finns då ingen risk att ingångsnivåerna då blir för alldeles för hög?
kniffarn_ skrev:Blir det någon skillnad som man kommer att höra? Om ja, varför?
Elfsberg skrev:kniffarn_ skrev:Blir det någon skillnad som man kommer att höra? Om ja, varför?
Nej. WYSIWYG.
[/list]kniffarn_ skrev:Då jag har väldigt lite djup att gå på så behöver jag bygga en golvhögtalare istället för en stativhögtalare.
Men för att få den att se bra ut ( i mina ögon) vill jag ha den i yttermåtten som i CAD:en men då blir lådan lite stor.
Är det då OK att göra lådan mindre genom att avgränsa den enligt bilden nedan och behålla dess funktion?[/list]
avr7000 skrev:Det är OK men gör "tomlådan" bakåt istället så kan du göra en lucka och ha gött om plats för att bygga in slutsteg om du skulle vilja