Moderator: Redaktörer
VladDrac skrev:Kul! Jag testade att köra 5-10Hz med mina JBL 110. Basarna jobbade på rätt bra i de frekvenserna. Men de lugnade sig betydligt med subsonic-filtret intryckt på min Luxman L-120A.
Jag antar att jag med fördel kan köra med filtret inkopplat då?
TANDBERGEREN skrev:"Smarttelefoner" og Ljudkalitè borde inte finnas att läsa på samma sida i en tidning engång.
Ingen nivåanpasning, ingen frekvenskompatibiitet. og en DA-converter som først og fremst er beregnet på frekvensområdet 500-4000Hz.
Bare å gi opp.
Bruk Datoren din, koble opp med kabel, evt Bluetoothreceiver så du kan streame från datorn til denne Bluetoothreceiveren. QED uPlay Bluetooth-receiver | Hi-Fi Klubben http://www.hifiklubben.no/produkter/str ... iver_-.htm
Titte på den?
VladDrac skrev:Jag tror inte det är meningen att man ska ta ut signalen från hörlursuttaget till en stereo.
AlNiCo skrev:TANDBERGEREN skrev:"Smarttelefoner" og Ljudkalitè borde inte finnas att läsa på samma sida i en tidning engång.
Ingen nivåanpasning, ingen frekvenskompatibiitet. og en DA-converter som først og fremst er beregnet på frekvensområdet 500-4000Hz.
Bare å gi opp.
Bruk Datoren din, koble opp med kabel, evt Bluetoothreceiver så du kan streame från datorn til denne Bluetoothreceiveren. QED uPlay Bluetooth-receiver | Hi-Fi Klubben http://www.hifiklubben.no/produkter/str ... iver_-.htm
Titte på den?
Inget av det där stämmer. En modern telefon kan göra allt som en dator kan göra. Hårdvarumässigt finns det ingen skillnad alls. Mjukvara finns det mycket av, och väljer du rätt så kan t ex nivåanpassning göras med extrem precision.
Som exempel så har min telefon har en mycket bra d/a-omvandlare. Det går inte att höra skillnad på den och en bra cd-spelare. Att frekvensområdet skulle vara begränsat är direkt påhittat, uttalandet fick mig nästan att falla av stolen. Det gällde analoga telefoner på 1900-talet. Absolut inte dagens digitala telefoni. Att en modern telefons utsignal skulle vara anpassat för ett ej längre existerande telefonnät... Det är inte ens samma utsignal vi talar om! När du spelar musik ur telefonen så är musiken inte menad att gå igenom telefonnätet, utan en vanlig högtalare!
Jag är så trött på trångsynthet angående ny teknik.
Angående användning av filtret i fråga - använd det inte. När du har det intryckt så förlänger du signalvägen något, och det är något negativt. Vissa modeller, t ex din Marantz, har t o m gamla torra elektrolytkondensatorer där. Detta är aldrig önskvärt. Inte för att man egentligen kan höra skillnaden, men det är ju onödigt att införa distorsion som extremt sofistikerad testutrustning möjligen skulle kunna uppfatta.
2-ch skrev:VladDrac skrev:Jag tror inte det är meningen att man ska ta ut signalen från hörlursuttaget till en stereo.
Det där har jag också funderat på. Min iPod låter skurk på hörlursutgången kopplad till stereon.
Min iPad däremot mäter sig väl med en CD spelare. Märkligt kan tyckas men så upplever jag det.
Att tappa ur signalen digitalt kräver en extern DA omvandlare och då borde det rimligtvis inte vara någon skillnad alls.
Var hittar man en sån sladd förresten. Finns det?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster