matssvensson skrev:Jag skulle nog saxa ur valda formuleringar från Ivor Tiefernburn. Tycker han sagt en hel del tänkvärt om betydelsen och värdet av musik och musikupplevelser för oss människor. Att han använt det för att promota sitt eget märke tycker jag faktiskt är lite olyckligt, eftersom så många i branschen ser ett rött skynke så fort Ivor och Linn nämns. Hans tankar om detta är värda ett bättre öde än så.
Jag håller med om att Ivor varit en av få som verkligen tryckt på värdet av musik och varför en bra anläggning kan berika och utveckla musikintresset.
Det som är olyckligt var dock hans något offensiva retorik, som många så här lite senare i skeendet ändå anser varit berättigad. Att många här på Faktiskt inte håller med tror jag kanske beror på gammla röda skynken och den okunskap som det fört med sig.
För att återgå till trådens ämne så hinner man givetvis inte så mycket på några minuter, men en kort intervju med en av mina kollegor som bytte sin dåvarande CD-spelare och förstärkare mor en integrerad nätverks-spelar-förstärkare och hur det påverkat både min kollegas musikintresse och även fått resten av familjen att spela musik som aldrig förr kunde ju vara intressant för några att få höra om.