Moderator: Redaktörer
Bill50x skrev:Sprakar det även om du kopplar ett par hörlurar direkt på ljudkortets utgång?
/ B
darkg skrev:Bill50x skrev:Sprakar det även om du kopplar ett par hörlurar direkt på ljudkortets utgång?
/ B
Jag använder inte analog ut från datorn, ska jag kolla ändå?
flathead skrev:...koppla in datorn på annat vägguttag(fas).
Blev det bättre är det ledningsburet.
darkg skrev:flathead skrev:...koppla in datorn på annat vägguttag(fas).
Blev det bättre är det ledningsburet.
PC på annat vägguttag: problem solved
Då är bara frågan, Power Plant för... mycket peng eller skarvsladd för... en tia? Hmmm... klurigt.
darkg skrev:PC på annat vägguttag: problem solved
Då är bara frågan, Power Plant för... mycket peng eller skarvsladd för... en tia? Hmmm... klurigt.
rikkitikkitavi skrev:har apparaten jordad kontakt får du inte bryta jordningen av säkerhetsskäl.
Bill50x skrev:rikkitikkitavi skrev:har apparaten jordad kontakt får du inte bryta jordningen av säkerhetsskäl.
Men man får ansluta den till ett ojordat uttag? För det går ju, som alla vet alldeles utmärkt. Jag minns inte när direktiven för jordade uttag i alla rum i villor och lägenheter kom, men det finns massor med boenden där man i princip bara har tillgång till jordade uttag i kök och badrum. Om man då köper en stereopryl som har jordad kontakt, får man inte använda denna i vardagsrummet då?
/ B
flathead skrev:Jord finns ju i centralen så en investering i ett jordat uttag kanske inte är så dumt ?
darkg skrev:PC på annat vägguttag: problem solved
flathead skrev:Dessutom om man börjar rota i ett gammalt system brukar allt falla i bitar och man får byta rubbet.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster