Vad skulle du då köpa/göra avseende din hobby musiklyssning?
För att i någon mån begränsa svarsmaterialet, bör ditt inlägg endast omfatta åtgärder gällande EN anläggning. Om du sedan väljer att bo kvar i befintlig lya/villa eller bygga nytt är upp till dig, så länge du som sagt håller dig till ETT system att beskriva. Renodlad tvåkanal eller tung biokonfig; your choice.
Ha nu i åtanke att 170 millar är mycket pengar. Det finns således ingen anledning att tänka snålt bara för sakens skull... Emellertid är devisen " dyrt är inte alltid lika med bra" tillåten att utgå från, så länge man är ärlig. Helt ärlig...
Själv skulle jag bo kvar i befintligt casa. Enligt mig ett optimalt hus på rätt adress. Helt ärligt. Jag ser således ingen anledning till flytt eller nybygge. Jag skulle dessutom utgå från befintligt lyssningsrum. Så var den saken avklarad!
Det första jag skulle göra vore att kontakta Audio Note UK och be dem sätta ihop ett Level 5-system med AN-E SOGON-högtalare, Gaku-On-monoblock, M10 line preamp samt CDT-six transport + Fifth element DAC. För enkelhetens skull ihopsnörat med deras kablar.
I samråd med deras installatörer, skulle jag sedan kontakta lämplig akustiker samt kompetent akustikregleringsföretag. Om det blir ett Öhman- eller Svanå-rum beror på vad jag och systemet trivs bäst i.
Självfallet ska systemet levereras och installeras och trimmas in enligt alla konstens regler. Själv kommer jag bara att smyga omkring och kolla läget.
Så släpp prestigen nu boys och tillåt er att drömma lite! Och kom ihåg att ärlighet varar längst...
PS; bilder är kul.