Moderator: Redaktörer
Almen skrev:Jan Melin excellerar i kvasivetenskap igen. Skall han inte börja lista "Bästa Slagrutorna" också?
adzer skrev:Almen skrev:Jan Melin excellerar i kvasivetenskap igen. Skall han inte börja lista "Bästa Slagrutorna" också?
Det tycker jag allt för samtliga jag köpt hart vart icke-fungerande vid leverans :/
Almen skrev:adzer skrev:Almen skrev:Jan Melin excellerar i kvasivetenskap igen. Skall han inte börja lista "Bästa Slagrutorna" också?
Det tycker jag allt för samtliga jag köpt hart vart icke-fungerande vid leverans :/
Man blir ju så förbannad.
hifikg skrev:Å andra sidan tror jag inte på den. Därmed föll också resten av hans tyckande. Tycker jag.
adzer skrev:Jag är av en övertygelse att vissa delar är mycket lättare och billigare att få bra än andra och jag skulle därför aldrig rekommendera folk att lägga en stor andel av sin totala budget på dessa när det finns viktigare delar att prioritera.
Kablar är en av dem.
Bill50x skrev:adzer skrev:Jag är av en övertygelse att vissa delar är mycket lättare och billigare att få bra än andra och jag skulle därför aldrig rekommendera folk att lägga en stor andel av sin totala budget på dessa när det finns viktigare delar att prioritera.
Kablar är en av dem.
Håller fullständigt med dig, även om jag tycker att fokus på högtalarna är väl kraftigt. Att lägga ut 50 tusen på kablar när man har en kass cd-spelare är knappast en lämplig prio.
/ B
Bill50x skrev:hifikg skrev:Å andra sidan tror jag inte på den. Därmed föll också resten av hans tyckande. Tycker jag.
Tror och tror. En kamrat hävdar alltid att "tror gör man i kyrkan". Men, tro kan ju vara baserat på tidigare erfarenheter även om man inte har specifik kunskap om det aktuella fallet. Och även om man har fel om en sak betyder inte det att man har fel om allt annat, eller hur? Bara för att man har rätt om en sak betyder det väl inte att allt annat också är rätt?
Men har man bestämt sig för att tex kablar, förförstärkare, cd-spelare har ingen eller ringa påverkan på ljudet/den musikaliska upplevelsen - ja då är det ju sant för den som tror så.
Andra kanske tycker/upplever annorlunda.
/ B
hifikg skrev:Jag har testat. Jag vet hur det är. Köpte högtalarkablar för mer än de flesta betalade för hela sin ljudanläggning en gång i tiden. Det var dumt. Ingen hör skillnad på dem och vilken lampsladd som helst.
Bill50x skrev: Har du varit 10 år någon gång, smakat på sill eller whisky och bestämt dig för att detta är inget för dig?
Man lär sig med åren. Det kallas för erfarenhet och mottaglighet för nya impulser. Men aphjärna tänker jag inte ens prova, surströmming har jag testat i någorlunda vuxen ålder och.... aldrig mer
/ B
Objektivisten skrev:Hör man inte skillnad på kablar kanske man ska ägna sig åt någon annan hobby. Terränglöpning eller batikfärgning t ex.
adzer skrev:Objektivisten skrev:Hör man inte skillnad på kablar kanske man ska ägna sig åt någon annan hobby. Terränglöpning eller batikfärgning t ex.
Eller vetenskap.
tvett skrev:Var det bara jag som anade en viss del av ironi i artikeltexten?
Som att författaren antog att alla läsare är smarta nog att förstå ironin..
Objektivisten skrev:adzer skrev:Objektivisten skrev:Hör man inte skillnad på kablar kanske man ska ägna sig åt någon annan hobby. Terränglöpning eller batikfärgning t ex.
Eller vetenskap.
Huvudet på spiken. Vetenskap som hobby, känns bekant.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 20 gäster