Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
Bill50x skrev:IngOehman skrev:SSCs styrelse är dock envis, och de kämpar på, men jag kan lova att det hade sett väldigt annorlunda ut om de hade sluppit vara utsatta för den organiserade mobbingkampanjen.
Jag är fortfarande inte med. Vem/vilka har organiserat en mobbingkampanj mot SSC? I vilket syfte?
/ B
IngOehman skrev:Varför slår vissa föräldrar sina barn?
Svante skrev:IngOehman skrev:Varför slår vissa föräldrar sina barn?
Den där liknelsen har du använt förut, och även då var du det slagna barnet. Det var lika osmakligt då som nu. Skärpning.
Johan_Lindroos skrev:Svante skrev:IngOehman skrev:Varför slår vissa föräldrar sina barn?
Den där liknelsen har du använt förut, och även då var du det slagna barnet. Det var lika osmakligt då som nu. Skärpning.
Öööhh?
Usch Svante.
Svante skrev:Johan_Lindroos skrev:Svante skrev:IngOehman skrev:Varför slår vissa föräldrar sina barn?
Öööhh?
Usch Svante.
Ser du inte det osmakliga, eller vad är det som är "usch"-igt?
petersteindl skrev:Tengil skrev:petersteindl skrev:IngOehman, vad är det man skall förstå av ditt inlägg?
Mvh
Peter
Du skriver löpande kostnader, finns det någon specifikation på vad kostnaderna avser.
Ex vad är arvoden, ansökningar, möteskostnader osv
När du ändå är i arkiv X, jag saknar ett kvitto på en Rega 3 från -88 kan se om du hittar det![]()
Vh Christer
Ok, du vet inte vad arvoden eller ansökningar eller möteskostnader är. Nej, det är ju inte alla förunnat att kunna sådana svåra saker.
IngOehman skrev:Om de som säger sig vilja se action från SSC verkligen vill göra det, så är
det nog inte så svårt att få det att hända. Bara att låta SSC vara i fred så
de får ro att tänka på annat än att ducka för en ständig strid av angrepp*.
Det är den bedömning jag gör, och jag gör den efter att ha sett hur mer
eller mindre all inspiration har tagit ifrån dem (de enskilda människorna i
SSCs styrelse) - genom att de blir kritiserade vad de än tar sig för
Johan_Lindroos skrev:Svante skrev:Johan_Lindroos skrev:Svante skrev:IngOehman skrev:Varför slår vissa föräldrar sina barn?
Öööhh?
Usch Svante.
Ser du inte det osmakliga, eller vad är det som är "usch"-igt?
Jag ser det som att du är ute å åker i retorikvattnet. Det är ganska vanligt på Faktiskt att fokus vrids åt annat håll än vad som åsyftas. Det var JAG som använde ordet "osmakligt" som du sedan återanvänder på i mitt tycke osnyggt sätt. Fokus blir vridet åt ett annat håll.
Sedan tycker jag att du "hackar" på en person, i detta fallet IÖ. Vad är det som ger dig rätten att tala om för alla vad denne person gör som är rätt eller fel? Jag tror folk är rätt så kapabla att avgöra det själva.
Vad tycker du själv om debatten i denna tråd? Tycker du att den är sund eller inte?
Tengil skrev:petersteindl skrev:Tengil skrev:petersteindl skrev:IngOehman, vad är det man skall förstå av ditt inlägg?
Mvh
Peter
Du skriver löpande kostnader, finns det någon specifikation på vad kostnaderna avser.
När du ändå är i arkiv X, jag saknar ett kvitto på en Rega 3 från -88 kan se om du hittar det![]()
Vh Christer
Ok, du vet inte vad arvoden eller ansökningar eller möteskostnader är. Nej, det är ju inte alla förunnat att kunna sådana svåra saker.
Aha, det gick att misstolka, nej du behöver inte förklara för mig vad arvode, ansökningar, och möteskostnader är för något.
Du skrev att det fakturerades LÖPANDE och det jag undrade var, om det fanns någon specifiaktion på de olika posterna, det kan ju vara intressant, exempelvis hur mycket av de här pengarna som användes till arvoden för advokatfirman exempelvis.
Vh Christer
IngOehman skrev:Bill50x skrev:Ingår det även i Stiftelsens uppdrag att redovisa var denna miljon har spenderats med avseende på syftet?
/ B
Det var, om jag förstod det rätt, bara runt en halv miljon kvar efter det att
advokatfirman som Peter rekommenderade (en gammal kompis till Peter) som
god man, hade tagit sitt.
...
Vh, iö
Nattlorden skrev:IngOehman skrev:Om de som säger sig vilja se action från SSC verkligen vill göra det, så är
det nog inte så svårt att få det att hända. Bara att låta SSC vara i fred så
de får ro att tänka på annat än att ducka för en ständig strid av angrepp*.
Jag hoppas verkligen inte du räknar in merparten av oss i det, för jag kan inte tänka mig att min små tankar skulle ha fått någon att ducka eller att SSC hållit bättre hastighet under de åren jag hade mindre Carlssonintresse.Det är den bedömning jag gör, och jag gör den efter att ha sett hur mer
eller mindre all inspiration har tagit ifrån dem (de enskilda människorna i
SSCs styrelse) - genom att de blir kritiserade vad de än tar sig för
Fast merparten av kritik och förslag jag har läst handlar ju verkligen inte om det, snarare sprutar ju folk ur sig idéer som det bara är för SSC att plocka upp och springa vidare med. Om något kritiserats är det väl verkligen inte vad de tar sig för, utan att det inte märks om de verkligen gör något. Året är 2012, då behövs det helst något nytt publicerat om inte varje dag så en gång i veckan. Därför var det ju glädjande med ett nytt och digert artikelbrev från Carlssonplanet som dök upp härom dagen.
Ragnwald skrev:Finns väl ingen inom SSC som har kunskaper att utveckla och marknadsföra högtalare.
IngOehman skrev:Bill50x skrev:IngOehman skrev:SSCs styrelse är dock envis, och de kämpar på, men jag kan lova att det hade sett väldigt annorlunda ut om de hade sluppit vara utsatta för den organiserade mobbingkampanjen.
Jag är fortfarande inte med. Vem/vilka har organiserat en mobbingkampanj mot SSC? I vilket syfte?
Vilka de är spelar ingen roll (de som inte ser det kan nog inte se),
vad deras syfte är är svårare att förstå.
jonasp skrev:Ska vi blicka framåt eller klamra oss fast i det förgångna?
Nattlorden skrev:jonasp skrev:Ska vi blicka framåt eller klamra oss fast i det förgångna?
http://www.youtube.com/watch?v=AjeMyT1Zcks
Nattlorden skrev:jonasp skrev:Ska vi blicka framåt eller klamra oss fast i det förgångna?
roggaro skrev:Nattlorden skrev:jonasp skrev:Ska vi blicka framåt eller klamra oss fast i det förgångna?
klickar helst inga linkningar i detta skede nattis och i synnerhet när 'fin' musik spelas.. no offence
jonasp skrev:Nattlorden skrev:jonasp skrev:Ska vi blicka framåt eller klamra oss fast i det förgångna?
Ja, med den låten måste du ju rösta på det förgångna eller hur?![]()
petersteindl skrev:Tengil skrev:petersteindl skrev:Tengil skrev:petersteindl skrev:IngOehman, vad är det man skall förstå av ditt inlägg?
Mvh
Peter
Vh Christer
Aha, det gick att misstolka, nej du behöver inte förklara för mig vad arvode, ansökningar, och möteskostnader är för något.
Du skrev att det fakturerades LÖPANDE och det jag undrade var, om det fanns någon specifiaktion på de olika posterna, det kan ju vara intressant, exempelvis hur mycket av de här pengarna som användes till arvoden för advokatfirman exempelvis.
Vh Christer
Misstolka? Det förstår jag inte. Du får nog specificera vad du menar. Jag förstår inte din fråga? Du verkar missförstått det mesta. Det är Advokatfirma Smitt som fakturerat dödsboet för sitt arbete och det är Advokatfirma Smitt som fakturerade SSC efter SSC hade bildats. Det finns en del andra fakturor som belastat dödsboet såsom t.ex. begravningen med dess ceremoni. Själv har jag aldrig sett specifikationer från Advokat Smitts fakturering till SSC, men det har SSCs kassör. Du verkar skriva som om det löpande har fakturerats från andra än från Advokatfirman Smitt. Eller missförstår jag dig?
En sak förundrar mig och det är ditt intresse för SSC och deras redovisning och Advokatfirman Smitt med dess redovisning. Du får även gärna tala om varför du just nu tycker det är så intressant. Du verkar tycka det vara intressant att fråga just mig om saker som överhuvudtaget inte har med mig att göra, just efter detta inlägg av IngOehman.IngOehman skrev:Bill50x skrev:Ingår det även i Stiftelsens uppdrag att redovisa var denna miljon har spenderats med avseende på syftet?
/ B
...
Vh, iö
Är det detta inlägg som föranleder din undran och varför du frågar just mig och inte IngOehman eller SSCs kassör? Det är ju SSCs kassör som är mes lämpad att ge svar på dina frågor eftersom det endast är kassören som handskas med bokföringen. En sak till Tengil, jag förutsätter att du som egen företagare och ägare till McDonaldsrestauranger vet exakt att det är de som har hand om bokföringen är de som har den information du eftersöker och det är kassören. Jag kan inte ge dig svar på dina frågor och det borde du veta. Varför du då just frågar mig får du gärna förklara.
Som sagt, du bör specificera vad du menar. Menar du fakturaspecifikation från Advokatfirman Smitt till dödsboet/Kammarkollegiet under den period innan stiftelsen fanns, d v s alla utgifter under perioden från Stig Carlssons död till då SSC fick arvet? I så fall får du vända dig till Advokatfirma Smitt eller till Kammarkollegiet/Allmänna Arvsfonden. Jag är helt fel person att fråga och det förutsätter jag att du vet.
Eller, menar du den period efter det att Stiftelsen fick arvet och betalade Advokat Raoul Smitt för uppdrag?
Både jag och IngOehman satt i Styrelsen för SSC, men ingen av oss var kassör. Jag har inte tagit del av Stiftelsens bokföring, men det kanske IngOehman har. Jag vill också påpeka att IngOehman vid tillfälle varit hemma hos Raoul tillsammans med mig, så IngOehman är knappast obekant med vem Advokat Raoul Smitt är. Dessutom hade vi samtliga möten i arbetsgruppen för bildandet av Stiftelsen på Advokatfirmans kontor och ofta var jurist Daniel Lindberg från Advokatfirma Smitt med på våra möten och gav råd till hur stiftelser bildas och vad vi bör tänka på. Han föredrog Kammarkollegiets beslut.
Jag säger det än en gång. Om du verkligen har viljan att få svar på dina frågor så är IngOehman fullt ut lämpad att svara på dina frågor och ett bättre val än mig eftersom du är kompis med IngOehman och IngOehman är med på samtliga styrelsemöten i nutid och borde med lätthet kunna få fram svar på dina frågor genom att fråga SSCs kassör.
Om du inte har viljan att få svar på dina frågor, varför ställer du dem då?
Mvh
Peter
Tengil skrev:petersteindl skrev:Tengil skrev:petersteindl skrev:Tengil skrev:petersteindl skrev:IngOehman, vad är det man skall förstå av ditt inlägg?
Mvh
Peter
Vh Christer
Vh Christer
Misstolka? Det förstår jag inte. Du får nog specificera vad du menar. Jag förstår inte din fråga? Du verkar missförstått det mesta. Det är Advokatfirma Smitt som fakturerat dödsboet för sitt arbete och det är Advokatfirma Smitt som fakturerade SSC efter SSC hade bildats. Det finns en del andra fakturor som belastat dödsboet såsom t.ex. begravningen med dess ceremoni. Själv har jag aldrig sett specifikationer från Advokat Smitts fakturering till SSC, men det har SSCs kassör. Du verkar skriva som om det löpande har fakturerats från andra än från Advokatfirman Smitt. Eller missförstår jag dig?
En sak förundrar mig och det är ditt intresse för SSC och deras redovisning och Advokatfirman Smitt med dess redovisning. Du får även gärna tala om varför du just nu tycker det är så intressant. Du verkar tycka det vara intressant att fråga just mig om saker som överhuvudtaget inte har med mig att göra, just efter detta inlägg av IngOehman.IngOehman skrev:Bill50x skrev:Ingår det även i Stiftelsens uppdrag att redovisa var denna miljon har spenderats med avseende på syftet?
/ B
...
Vh, iö
Är det detta inlägg som föranleder din undran och varför du frågar just mig och inte IngOehman eller SSCs kassör? Det är ju SSCs kassör som är mes lämpad att ge svar på dina frågor eftersom det endast är kassören som handskas med bokföringen. En sak till Tengil, jag förutsätter att du som egen företagare och ägare till McDonaldsrestauranger vet exakt att det är de som har hand om bokföringen är de som har den information du eftersöker och det är kassören. Jag kan inte ge dig svar på dina frågor och det borde du veta. Varför du då just frågar mig får du gärna förklara.
Som sagt, du bör specificera vad du menar. Menar du fakturaspecifikation från Advokatfirman Smitt till dödsboet/Kammarkollegiet under den period innan stiftelsen fanns, d v s alla utgifter under perioden från Stig Carlssons död till då SSC fick arvet? I så fall får du vända dig till Advokatfirma Smitt eller till Kammarkollegiet/Allmänna Arvsfonden. Jag är helt fel person att fråga och det förutsätter jag att du vet.
Eller, menar du den period efter det att Stiftelsen fick arvet och betalade Advokat Raoul Smitt för uppdrag?
Både jag och IngOehman satt i Styrelsen för SSC, men ingen av oss var kassör. Jag har inte tagit del av Stiftelsens bokföring, men det kanske IngOehman har. Jag vill också påpeka att IngOehman vid tillfälle varit hemma hos Raoul tillsammans med mig, så IngOehman är knappast obekant med vem Advokat Raoul Smitt är. Dessutom hade vi samtliga möten i arbetsgruppen för bildandet av Stiftelsen på Advokatfirmans kontor och ofta var jurist Daniel Lindberg från Advokatfirma Smitt med på våra möten och gav råd till hur stiftelser bildas och vad vi bör tänka på. Han föredrog Kammarkollegiets beslut.
Jag säger det än en gång. Om du verkligen har viljan att få svar på dina frågor så är IngOehman fullt ut lämpad att svara på dina frågor och ett bättre val än mig eftersom du är kompis med IngOehman och IngOehman är med på samtliga styrelsemöten i nutid och borde med lätthet kunna få fram svar på dina frågor genom att fråga SSCs kassör.
Om du inte har viljan att få svar på dina frågor, varför ställer du dem då?
Mvh
Peter
Håll inte tillbaka, tala om hur du verkligen känner
petersteindl skrev:Tengil skrev:
Håll inte tillbaka, tala om hur du verkligen känner
Känner? Hur menar du nu? Jag har ju just gjort det i mitt inläggVad jag förstår frågar du efter specifika kvitton och nu pratar du om vad jag känner. Har du börjat intressera dig för mitt känsloliv också?
Känner inför vad då? Specificera i så fall.
Du verkar vilja glida förbi din egen frågeställning. Du kanske har insett att dina egna frågor är irrelevanta, eller?
MvH
Peter
Tengil skrev:single_malt skrev:Tengil har för vana att försvara sin IÖ när han är i blåsväder, med tjuvnyp som ska leda uppmärksamheten bort från kärnfrågan.
Och din uppgift är
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst