Vad anser ni ingår i begreppet ortoakustik?

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2012-12-20 18:13

Fy 17, jag finner denna diskussion synnerligen osmaklig. Folk ska hängas ut till höger och vänster. Det snaskas bland gamla styrelseprotokoll, om vem som skrev vad och inte. Folk som hejar på och "plusettar" ganska grova, möjligtvis felaktiga, uttalanden. Människor som inte lever längre hängs ut med telefonnummer. Vem kände vem mest. Etc.

Äh fy fan, när jag tänker närmre på det.

Moderatorer är inblandade som kanske borde gjuta olja på vågorna istället och ta en funderare på vad som egentligen kan anses vara god sed att synas på offentligt forum (eller rent av olagligt kanske).
Ordförande i Ljudtekniska Sällskapet sedan 17:e april 2025

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2012-12-20 18:15

Ja, osmakligt är bara förnamnet.

Bill50x skrev:
IngOehman skrev:SSCs styrelse är dock envis, och de kämpar på, men jag kan lova att det hade sett väldigt annorlunda ut om de hade sluppit vara utsatta för den organiserade mobbingkampanjen.

Jag är fortfarande inte med. Vem/vilka har organiserat en mobbingkampanj mot SSC? I vilket syfte?

/ B

Vilka de är spelar ingen roll (de som inte ser det kan nog inte se),
vad deras syfte är är svårare att förstå.

Varför slår vissa föräldrar sina barn? Maktbehov? En tro att hot
är ett bra styrmedel? Inte vet jag. För mig så är deras beteende
helt ofattbart. De man vill väl i sanning väl behöver man visa kärlek
och förståelse. Det är så entusiasm väcks.

Men strunt samma, jag orkar snart inte bry mig längre. Jag bara
tycker det är så synd att några (SSC) som skulle kunna ge upp-
hov till så mycket bra, blir så oförtjänt utsatta och på grund av
det handlingsförlamade - av just dem som påstår att de vill dem
väl.

Oavsett allt - jag har nog i princip sagt det jag har att säga och
jag har inte så mycket att tillägga. Om folk vill SSC väl och att det
skall hända en massa spännande saker så har alla nu fått veta hur
det går till (sluta angrip SSC), så - vilka som verkligen inte vill väl
kommer att märkas. Och resultatet om alla vill SSC väl kommer
att bli en massa bra saker! :)

Svårare än så är det inte.

Vh, iö
Senast redigerad av IngOehman 2012-12-20 18:25, redigerad totalt 1 gång.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2012-12-20 18:22

IngOehman skrev:Varför slår vissa föräldrar sina barn?

Den där liknelsen har du använt förut, och även då var du det slagna barnet. Det var lika osmakligt då som nu. Skärpning.

Edit: fixade citeringen.
Senast redigerad av Svante 2012-12-20 18:39, redigerad totalt 1 gång.
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2012-12-20 18:26

Svante skrev:

Den där liknelsen har du använt förut, och även då var du det slagna barnet. Det var lika osmakligt då som nu. Skärpning.

Öööhh?

Usch Svante.
Senast redigerad av Johan_Lindroos 2012-12-20 18:27, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2012-12-20 18:26

Det är ju SSC som är utsatt, inte jag.

Och kommentaren var helt allmän - ingen människa blir glad, kreativ och
entusiastisk av att bli åthuten och kritiserad. Jag känner helt enkelt med
dem.

Vh, iö
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2012-12-20 18:41

Johan_Lindroos skrev:
Svante skrev:

Öööhh?

Usch Svante.

Ser du inte det osmakliga, eller vad är det som är "usch"-igt?
Så länge har jag längat efter att loudness war skulle vara över. Nu börjar jag tro att vi faktiskt är där. Kruxet är att vi förlorade.

Användarvisningsbild
Johan_Lindroos
Mr Cliffhanger

Inläggav Johan_Lindroos » 2012-12-20 18:49

Svante skrev:
Johan_Lindroos skrev:
Svante skrev:

Öööhh?

Usch Svante.

Jag ser det som att du är ute å åker i retorikvattnet. Det är ganska vanligt på Faktiskt att fokus vrids åt annat håll än vad som åsyftas. Det var JAG som använde ordet "osmakligt" som du sedan återanvänder på i mitt tycke osnyggt sätt. Fokus blir vridet åt ett annat håll.

Sedan tycker jag att du "hackar" på en person, i detta fallet IÖ. Vad är det som ger dig rätten att tala om för alla vad denne person gör som är rätt eller fel? Jag tror folk är rätt så kapabla att avgöra det själva.

Vad tycker du själv om debatten i denna tråd? Tycker du att den är sund eller inte?

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2012-12-20 18:57

petersteindl skrev:
Tengil skrev:
petersteindl skrev:IngOehman, vad är det man skall förstå av ditt inlägg?

Mvh
Peter

Du skriver löpande kostnader, finns det någon specifikation på vad kostnaderna avser.

Ex vad är arvoden, ansökningar, möteskostnader osv

När du ändå är i arkiv X, jag saknar ett kvitto på en Rega 3 från -88 kan se om du hittar det :)

Vh Christer

Ok, du vet inte vad arvoden eller ansökningar eller möteskostnader är. Nej, det är ju inte alla förunnat att kunna sådana svåra saker.

Aha, det gick att misstolka, nej du behöver inte förklara för mig vad arvode, ansökningar, och möteskostnader är för något.
Du skrev att det fakturerades LÖPANDE och det jag undrade var, om det fanns någon specifiaktion på de olika posterna, det kan ju vara intressant, exempelvis hur mycket av de här pengarna som användes till arvoden för advokatfirman exempelvis.

Vh Christer
" Det är valfritt, som i vättern"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-12-20 19:00

IngOehman skrev:Om de som säger sig vilja se action från SSC verkligen vill göra det, så är
det nog inte så svårt att få det att hända. Bara att låta SSC vara i fred så
de får ro att tänka på annat än att ducka för en ständig strid av angrepp*.

Jag hoppas verkligen inte du räknar in merparten av oss i det, för jag kan inte tänka mig att min små tankar skulle ha fått någon att ducka eller att SSC hållit bättre hastighet under de åren jag hade mindre Carlssonintresse.

Det är den bedömning jag gör, och jag gör den efter att ha sett hur mer
eller mindre all inspiration har tagit ifrån dem (de enskilda människorna i
SSCs styrelse) - genom att de blir kritiserade vad de än tar sig för

Fast merparten av kritik och förslag jag har läst handlar ju verkligen inte om det, snarare sprutar ju folk ur sig idéer som det bara är för SSC att plocka upp och springa vidare med. Om något kritiserats är det väl verkligen inte vad de tar sig för, utan att det inte märks om de verkligen gör något. Året är 2012, då behövs det helst något nytt publicerat om inte varje dag så en gång i veckan. Därför var det ju glädjande med ett nytt och digert artikelbrev från Carlssonplanet som dök upp härom dagen. :D
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Svante
Audiot!

Inläggav Svante » 2012-12-20 19:31

Johan_Lindroos skrev:
Svante skrev:
Johan_Lindroos skrev:
Svante skrev:

Öööhh?

Usch Svante.

Jag ser det som att du är ute å åker i retorikvattnet. Det är ganska vanligt på Faktiskt att fokus vrids åt annat håll än vad som åsyftas. Det var JAG som använde ordet "osmakligt" som du sedan återanvänder på i mitt tycke osnyggt sätt. Fokus blir vridet åt ett annat håll.

Sedan tycker jag att du "hackar" på en person, i detta fallet IÖ. Vad är det som ger dig rätten att tala om för alla vad denne person gör som är rätt eller fel? Jag tror folk är rätt så kapabla att avgöra det själva.

Vad tycker du själv om debatten i denna tråd? Tycker du att den är sund eller inte?

Aha, jag såg inte ens att du använde det ordet. Det kom helt ifrån mig själv. Min kommentar var helt riktad mot Ingvars fulretorik, den med slagna barn. Jag tyckte den var under bältet. Turerna med SSC och protokoll och dokument hit och dit är väl rätt sorgligt att de är i ett offentligt medium som detta.

Kanske borde jag kommentera andras retoriska finter, för det finns ju gott om sådanan, men då måste jag läsa tråden noggrannare. Jag har valt att inte skriva så mycket här, men barnagan var en uppenbar och isolerad nedslagspunkt för mig. Kanske som sagt för att jag har sett retoriken användas förut och att jag blev ilsk på den även då.

Det sker mycket fult i tråden, men liknelsen med barnaga var ett bottennapp, tycker jag.

Användarvisningsbild
roggaro

Inläggav roggaro » 2012-12-20 20:07

så får vi väl hoppas att alla 'stygga barn' blir snälla till Julafton, för annars blir det inga Julgåvor.. förresten går ju jorden under imorgon dag och all hopp om bättring va förgäves :P

EDIT: kommer att spela lite Debussy under tiden.......
burning in the eyes of the maker

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2012-12-20 20:35

Tengil skrev:
petersteindl skrev:
Tengil skrev:

Mvh
Peter

Du skriver löpande kostnader, finns det någon specifikation på vad kostnaderna avser.

När du ändå är i arkiv X, jag saknar ett kvitto på en Rega 3 från -88 kan se om du hittar det :)

Vh Christer

Ok, du vet inte vad arvoden eller ansökningar eller möteskostnader är. Nej, det är ju inte alla förunnat att kunna sådana svåra saker.

Aha, det gick att misstolka, nej du behöver inte förklara för mig vad arvode, ansökningar, och möteskostnader är för något.
Du skrev att det fakturerades LÖPANDE och det jag undrade var, om det fanns någon specifiaktion på de olika posterna, det kan ju vara intressant, exempelvis hur mycket av de här pengarna som användes till arvoden för advokatfirman exempelvis.

Vh Christer

Misstolka? Det förstår jag inte. Du får nog specificera vad du menar. Jag förstår inte din fråga? Du verkar missförstått det mesta. Det är Advokatfirma Smitt som fakturerat dödsboet för sitt arbete och det är Advokatfirma Smitt som fakturerade SSC efter SSC hade bildats. Det finns en del andra fakturor som belastat dödsboet såsom t.ex. begravningen med dess ceremoni. Själv har jag aldrig sett specifikationer från Advokat Smitts fakturering till SSC, men det har SSCs kassör. Du verkar skriva som om det löpande har fakturerats från andra än från Advokatfirman Smitt. Eller missförstår jag dig?

En sak förundrar mig och det är ditt intresse för SSC och deras redovisning och Advokatfirman Smitt med dess redovisning. Du får även gärna tala om varför du just nu tycker det är så intressant. Du verkar tycka det vara intressant att fråga just mig om saker som överhuvudtaget inte har med mig att göra, just efter detta inlägg av IngOehman.
IngOehman skrev:
Bill50x skrev:Ingår det även i Stiftelsens uppdrag att redovisa var denna miljon har spenderats med avseende på syftet?

/ B

Det var, om jag förstod det rätt, bara runt en halv miljon kvar efter det att
advokatfirman som Peter rekommenderade (en gammal kompis till Peter) som
god man, hade tagit sitt.
...

Vh, iö

Är det detta inlägg som föranleder din undran och varför du frågar just mig och inte IngOehman eller SSCs kassör? Det är ju SSCs kassör som är mes lämpad att ge svar på dina frågor eftersom det endast är kassören som handskas med bokföringen. En sak till Tengil, jag förutsätter att du som egen företagare och ägare till McDonaldsrestauranger vet exakt att det är de som har hand om bokföringen är de som har den information du eftersöker och det är kassören. Jag kan inte ge dig svar på dina frågor och det borde du veta. Varför du då just frågar mig får du gärna förklara.

Som sagt, du bör specificera vad du menar. Menar du fakturaspecifikation från Advokatfirman Smitt till dödsboet/Kammarkollegiet under den period innan stiftelsen fanns, d v s alla utgifter under perioden från Stig Carlssons död till då SSC fick arvet? I så fall får du vända dig till Advokatfirma Smitt eller till Kammarkollegiet/Allmänna Arvsfonden. Jag är helt fel person att fråga och det förutsätter jag att du vet.

Eller, menar du den period efter det att Stiftelsen fick arvet och betalade Advokat Raoul Smitt för uppdrag?

Både jag och IngOehman satt i Styrelsen för SSC, men ingen av oss var kassör. Jag har inte tagit del av Stiftelsens bokföring, men det kanske IngOehman har. Jag vill också påpeka att IngOehman vid tillfälle varit hemma hos Raoul tillsammans med mig, så IngOehman är knappast obekant med vem Advokat Raoul Smitt är. Dessutom hade vi samtliga möten i arbetsgruppen för bildandet av Stiftelsen på Advokatfirmans kontor och ofta var jurist Daniel Lindberg från Advokatfirma Smitt med på våra möten och gav råd till hur stiftelser bildas och vad vi bör tänka på. Han föredrog Kammarkollegiets beslut.

Jag säger det än en gång. Om du verkligen har viljan att få svar på dina frågor så är IngOehman fullt ut lämpad att svara på dina frågor och ett bättre val än mig eftersom du är kompis med IngOehman och IngOehman är med på samtliga styrelsemöten i nutid och borde med lätthet kunna få fram svar på dina frågor genom att fråga SSCs kassör.

Om du inte har viljan att få svar på dina frågor, varför ställer du dem då?

Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Ragnwald

Inläggav Ragnwald » 2012-12-20 21:08

Nattlorden skrev:
IngOehman skrev:Om de som säger sig vilja se action från SSC verkligen vill göra det, så är
det nog inte så svårt att få det att hända. Bara att låta SSC vara i fred så
de får ro att tänka på annat än att ducka för en ständig strid av angrepp*.

Jag hoppas verkligen inte du räknar in merparten av oss i det, för jag kan inte tänka mig att min små tankar skulle ha fått någon att ducka eller att SSC hållit bättre hastighet under de åren jag hade mindre Carlssonintresse.

Det är den bedömning jag gör, och jag gör den efter att ha sett hur mer
eller mindre all inspiration har tagit ifrån dem (de enskilda människorna i
SSCs styrelse) - genom att de blir kritiserade vad de än tar sig för

Fast merparten av kritik och förslag jag har läst handlar ju verkligen inte om det, snarare sprutar ju folk ur sig idéer som det bara är för SSC att plocka upp och springa vidare med. Om något kritiserats är det väl verkligen inte vad de tar sig för, utan att det inte märks om de verkligen gör något. Året är 2012, då behövs det helst något nytt publicerat om inte varje dag så en gång i veckan. Därför var det ju glädjande med ett nytt och digert artikelbrev från Carlssonplanet som dök upp härom dagen. :D

Finns väl ingen inom SSC som har kunskaper att utveckla och marknadsföra högtalare.
Den som vet mest, tror minst.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-12-20 21:12

Ragnwald skrev:Finns väl ingen inom SSC som har kunskaper att utveckla och marknadsföra högtalare.

Vad stod det nu i stiftelsens mandat att de skulle göra?

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2012-12-20 21:23

Den här tråden har titeln "Vad anser ni ingår i begreppet ortoakustik?". Det är en fråga som jag tycker är stor, viktig och som dessutom kommer att vara flertydig i sitt svar. Tittat vi historiskt har ju begreppet ortoakustik förändrats ganska mycket. Man kan tänka sig att det förändras i flera riktningar i framtiden, dvs att flera aktörer tar vara på konceptet, förfinar och vidareutvecklar det i enlighet med de prioriteringar, mål och idéer som de har. De framtida koncepten behöver nödvändigtvis inte vara samlade under ett gemensamt begrepp, mer än att de springer ur ortoakustik.

Jag tycker en sådan diskussion är viktig och värdefull.

Men den här tråden har blivit något helt annat. Det är ett sammelsurium att anklagelser, beskyllningar, "vem gjorde vad", "vem har rätt", med mera. Var ska detta leda? Det leder naturligtvis ingenstans. Kan vi inte släppa det krampaktiga taget om det som varit och blicka framåt?

Jag anser - och det är min högst personliga, subjektiva uppfattning - att det inom ramen för ortoakustiska högtalare finns en hel del ogjort som man kan ta vara på och föra in i framtiden.

Så vad säger ni? Ska vi blicka framåt eller klamra oss fast i det förgångna?
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
Bill50x
Trevlig prick

Inläggav Bill50x » 2012-12-20 21:23

IngOehman skrev:
Bill50x skrev:
IngOehman skrev:SSCs styrelse är dock envis, och de kämpar på, men jag kan lova att det hade sett väldigt annorlunda ut om de hade sluppit vara utsatta för den organiserade mobbingkampanjen.

Jag är fortfarande inte med. Vem/vilka har organiserat en mobbingkampanj mot SSC? I vilket syfte?

Vilka de är spelar ingen roll (de som inte ser det kan nog inte se),
vad deras syfte är är svårare att förstå.

Jag är nog dum i huvudet för jag fattar fortfarande inte. Jag ser helt enkelt inte vilka som skulle kunna ha den minsta nytta av att smutskasta och förfölja SSC. Att man har (kritiska) synpunkter på SSC´s verksamhet är inte detsamma som att man är en illvillig person som önskar dem allt ont. Det betyder bara att man har synpunkter på verksamheten. Och om man bryr sig så mycket att man orkar framföra synpunkter (och kanske tips till förbättringar) så är det väl snarast för att man vill stödja och förbättra verksamheten. Annars är det ju mycket enklare att bara vända ryggen åt dem. Vilket ju jag själv gjorde när bråken och tjafsen blev för mycket för typ 7-8 år sedan.

/ B

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-12-20 21:30

jonasp skrev:Ska vi blicka framåt eller klamra oss fast i det förgångna?

http://www.youtube.com/watch?v=AjeMyT1Zcks

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2012-12-20 21:34

Nattlorden skrev:

Ja, med den låten måste du ju rösta på det förgångna eller hur? 8O :wink:

Användarvisningsbild
roggaro

Inläggav roggaro » 2012-12-20 21:37

Nattlorden skrev:

klickar helst inga linkningar i detta skede nattis och i synnerhet när 'fin' musik spelas.. no offence

EDIT: sen kanske
Senast redigerad av roggaro 2012-12-20 21:40, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-12-20 21:38

roggaro skrev:
Nattlorden skrev:

klickar helst inga linkningar i detta skede nattis och i synnerhet när 'fin' musik spelas.. no offence

"The only way is up"

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-12-20 21:39

jonasp skrev:
Nattlorden skrev:

Ja, med den låten måste du ju rösta på det förgångna eller hur? 8O :wink:

Nix, såg du inte att den var uppsamplad till HD? Ta det gamla och gör nytt.

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2012-12-20 21:46

petersteindl skrev:
Tengil skrev:
petersteindl skrev:
Tengil skrev:

Mvh
Peter

Vh Christer

Vh Christer

Misstolka? Det förstår jag inte. Du får nog specificera vad du menar. Jag förstår inte din fråga? Du verkar missförstått det mesta. Det är Advokatfirma Smitt som fakturerat dödsboet för sitt arbete och det är Advokatfirma Smitt som fakturerade SSC efter SSC hade bildats. Det finns en del andra fakturor som belastat dödsboet såsom t.ex. begravningen med dess ceremoni. Själv har jag aldrig sett specifikationer från Advokat Smitts fakturering till SSC, men det har SSCs kassör. Du verkar skriva som om det löpande har fakturerats från andra än från Advokatfirman Smitt. Eller missförstår jag dig?

En sak förundrar mig och det är ditt intresse för SSC och deras redovisning och Advokatfirman Smitt med dess redovisning. Du får även gärna tala om varför du just nu tycker det är så intressant. Du verkar tycka det vara intressant att fråga just mig om saker som överhuvudtaget inte har med mig att göra, just efter detta inlägg av IngOehman.
IngOehman skrev:
Bill50x skrev:Ingår det även i Stiftelsens uppdrag att redovisa var denna miljon har spenderats med avseende på syftet?

/ B

...

Vh, iö

Är det detta inlägg som föranleder din undran och varför du frågar just mig och inte IngOehman eller SSCs kassör? Det är ju SSCs kassör som är mes lämpad att ge svar på dina frågor eftersom det endast är kassören som handskas med bokföringen. En sak till Tengil, jag förutsätter att du som egen företagare och ägare till McDonaldsrestauranger vet exakt att det är de som har hand om bokföringen är de som har den information du eftersöker och det är kassören. Jag kan inte ge dig svar på dina frågor och det borde du veta. Varför du då just frågar mig får du gärna förklara.

Som sagt, du bör specificera vad du menar. Menar du fakturaspecifikation från Advokatfirman Smitt till dödsboet/Kammarkollegiet under den period innan stiftelsen fanns, d v s alla utgifter under perioden från Stig Carlssons död till då SSC fick arvet? I så fall får du vända dig till Advokatfirma Smitt eller till Kammarkollegiet/Allmänna Arvsfonden. Jag är helt fel person att fråga och det förutsätter jag att du vet.

Eller, menar du den period efter det att Stiftelsen fick arvet och betalade Advokat Raoul Smitt för uppdrag?

Både jag och IngOehman satt i Styrelsen för SSC, men ingen av oss var kassör. Jag har inte tagit del av Stiftelsens bokföring, men det kanske IngOehman har. Jag vill också påpeka att IngOehman vid tillfälle varit hemma hos Raoul tillsammans med mig, så IngOehman är knappast obekant med vem Advokat Raoul Smitt är. Dessutom hade vi samtliga möten i arbetsgruppen för bildandet av Stiftelsen på Advokatfirmans kontor och ofta var jurist Daniel Lindberg från Advokatfirma Smitt med på våra möten och gav råd till hur stiftelser bildas och vad vi bör tänka på. Han föredrog Kammarkollegiets beslut.

Jag säger det än en gång. Om du verkligen har viljan att få svar på dina frågor så är IngOehman fullt ut lämpad att svara på dina frågor och ett bättre val än mig eftersom du är kompis med IngOehman och IngOehman är med på samtliga styrelsemöten i nutid och borde med lätthet kunna få fram svar på dina frågor genom att fråga SSCs kassör.

Mvh
Peter

Håll inte tillbaka, tala om hur du verkligen känner :D

Användarvisningsbild
PappaBas
Välrakad

Inläggav PappaBas » 2012-12-20 21:48

Ja alltså för egen del är jag varken "illvillig" eller har onda avsikter eller slår barn?! :)
Den enda jag sett från SSC skriva är Bertil Alving och han har alltid skrivit väldigt bra och rättvist om man kan säga så.

Men för att kunna gå frammåt måste man göra upp med det gamla.
Jag tror att jag skriver för många när jag säger att jag tror att det verkligen ligger en önskan att få med SSC i vägen frammåt.

Den som gjort klart att det inte kommer på fråga och som anser sig (by proxy) ha monopol på ortoakustik är IÖ (resten är "snyltare" enligt honom) Hans retoriska "knep" tror jag mest sätter fälleben för honom själv.

Så... Snackar vi ortoakustisk som framtid och SSC/IÖ inte vill ha del i den skaparanda och glädje som finns bland de många entusiaster som finns så får man väl bara önska dem lycka till?
Nu kör vi på frammåt och "ortoakustik" är ordet :)

Användarvisningsbild
roggaro

Inläggav roggaro » 2012-12-20 21:54

"ortoakustik" är ordet; sa Bull :)

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2012-12-20 21:58

Tengil skrev:
petersteindl skrev:
Tengil skrev:
petersteindl skrev:
Tengil skrev:

Mvh
Peter

Vh Christer

Vh Christer

IngOehman skrev:

/ B

...

Vh, iö

Mvh
Peter

Känner? Hur menar du nu? Jag har ju just gjort det i mitt inlägg :) Vad jag förstår frågar du efter specifika kvitton och nu pratar du om vad jag känner. Har du börjat intressera dig för mitt känsloliv också? :lol: Känner inför vad då? Specificera i så fall.

Du verkar vilja glida förbi din egen frågeställning. Du kanske har insett att dina egna frågor är irrelevanta, eller?

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2012-12-20 22:22

petersteindl skrev:
Tengil skrev:

Känner? Hur menar du nu? Jag har ju just gjort det i mitt inlägg :) Vad jag förstår frågar du efter specifika kvitton och nu pratar du om vad jag känner. Har du börjat intressera dig för mitt känsloliv också? :lol: Känner inför vad då? Specificera i så fall.

Du verkar vilja glida förbi din egen frågeställning. Du kanske har insett att dina egna frågor är irrelevanta, eller?

MvH
Peter

Förutom regan så har jag inte specificerat något kvitto :D
Om ditt känsloliv vet jag iofs inte mycket, men har du något intressant att delge så kan jag vara en god lyssnare.
Du har nog rätt, mina frågor är nog irrelevanta.
Vh Christer

Användarvisningsbild
single_malt
aka patrikf

Inläggav single_malt » 2012-12-20 22:25

Tengil har för vana att försvara sin IÖ när han är i blåsväder, med tjuvnyp som ska leda uppmärksamheten bort från kärnfrågan.

Användarvisningsbild
Tengil

Inläggav Tengil » 2012-12-20 22:27

single_malt skrev:Tengil har för vana att försvara sin IÖ när han är i blåsväder, med tjuvnyp som ska leda uppmärksamheten bort från kärnfrågan.

Och din uppgift är :D

Användarvisningsbild
single_malt
aka patrikf

Inläggav single_malt » 2012-12-20 22:34

Tengil skrev:
single_malt skrev:Tengil har för vana att försvara sin IÖ när han är i blåsväder, med tjuvnyp som ska leda uppmärksamheten bort från kärnfrågan.

Och din uppgift är :D

Att stjäla din gunst från Peter Steindl. Tror inte att du kan motstå mig nämligen :)

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2012-12-20 22:34

:lol: :lol: :lol: :lol: Look who's talking!

FöregåendeNästa

Återgå till Carlsson Illuminati