God jul, folks!
Moderator: Redaktörer
tvett skrev:Rostfritt är som oftast icke-magnetiskt, men du lossade och drog åt alla skruvar med...
Nattlorden skrev:Om du inte väntade dig en ändring, varför gjorde du det då?
KorkSniff skrev:Blev man inspirerad...
Byter till rostfri spik i proppskåpet!
bensnake skrev:Ja, just så. Bytte ut originalbultarna mot rostfria (ej magnetiska) varianter till diskant- resp. baselementen och tyckte banne mig att ljudet blev bättre! Det kan väl ändå inte vara möjligt?
God jul, folks!
darkg skrev:Aluminium är för klent tycker jag nog. Rostfritt stål är ofta magnetiskt (kanske inte skruvar dock?).
adzer skrev:bensnake skrev:Ja, just så. Bytte ut originalbultarna mot rostfria (ej magnetiska) varianter till diskant- resp. baselementen och tyckte banne mig att ljudet blev bättre! Det kan väl ändå inte vara möjligt?
God jul, folks!
Att du tycker att ljudet blir bättre är helt möjligt. Om det verkligen blev bättre är en annan fråga
darkg skrev:Aluminium är för klent tycker jag nog. Rostfritt stål är ofta magnetiskt (kanske inte skruvar dock?).
Nefilim skrev:darkg skrev:Aluminium är för klent tycker jag nog. Rostfritt stål är ofta magnetiskt (kanske inte skruvar dock?).
Tänker på en rostfri diskbänk, och de är INTE magnetiska. Men om skruvarna
är tillverkade av samma stål vet jag inte.
bensnake skrev:adzer skrev:bensnake skrev:Ja, just så. Bytte ut originalbultarna mot rostfria (ej magnetiska) varianter till diskant- resp. baselementen och tyckte banne mig att ljudet blev bättre! Det kan väl ändå inte vara möjligt?
God jul, folks!
Att du tycker att ljudet blir bättre är helt möjligt. Om det verkligen blev bättre är en annan fråga
Menar du att det är omöjligt eller inte troligt att ljudet faktiskt påverkades? Motivera, för bövelen!
adzer skrev:bensnake skrev:adzer skrev:bensnake skrev:Ja, just så. Bytte ut originalbultarna mot rostfria (ej magnetiska) varianter till diskant- resp. baselementen och tyckte banne mig att ljudet blev bättre! Det kan väl ändå inte vara möjligt?
God jul, folks!
Menar du att det är omöjligt eller inte troligt att ljudet faktiskt påverkades? Motivera, för bövelen!
Hehe
Jag säger inte att det är omöjligt, men jag tror det är väldigt osannolikt. Jag menar om det var såpass enkelt att förbättra ljudet varför kör inte alla tillverkare med icke magnetiska skruvar?
Så jag säger inte att du din upplevelse inte blev bättre, men chansen att det var lösa skruvar och/eller placebo tror jag är väldigt mycket större.
bensnake skrev:Tror du, ja...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster