/Erik
Moderator: Redaktörer
Då återstår att byta till populära uppfattningar, och tydligen att även beskylla dem som inte gör det, för att vara trångsynta. Fint Ezoo.
[Varför glömmer vissa att verkligheten faktiskt kan se ut på ett visst sätt, och att ovilja (eller oförmåga) att ändra sig och ge dom andra rätt faktiskt kan bero på att de andra har fel.
]
Det är väl självklart att folk kan byta upfattningar i en fråga tycker jag.
I vissa frågor kan det däremot vara jäkligt svårt, då man både vet och tror.
Erik_Johansson skrev:I den längd jag ska ha (4m) så har jag läst att 2x1,5mm2 rekommenderas i ett visst produktblad samt på LTS hemsida där rekommenderas i längder runt 3 meter.
Som sagt tänkte mest att det kunde vara kul att prova mot min Supra eftersom jag behöver längre snören och Supran ju är drygt 10ggr dyrare.
/Erik
IngOehman skrev:De flesta högtalare är i själva verket konstruerade för att inte ha någon kabel alls (0 meter) och låter därför bättre ju kortare och grövre kabel de ansluts via.
Eftersom dessa har konstruerats för att drivas via en kabel med specifika egenskaper
De flesta högtalare är i själva verket konstruerade för att inte ha någon kabel alls (0 meter) och låter därför bättre ju kortare och grövre kabel de ansluts via.
De flesta högtalare är i själva verket konstruerade för att inte ha någon kabel alls (0 meter) och låter därför bättre ju kortare och grövre kabel de ansluts via.
jonte0 skrev:Har problem att se hur något i vila kan vara frekvensberoende ??!!
Aha... vi skall alltså löda fast monoblocken bakpå högtalarna?
Nattlorden skrev:jonte0 skrev:Har problem att se hur något i vila kan vara frekvensberoende ??!!
Det gäller alltså kraften som behövs för att lämna vilotillståndet.
Trångsynthet är att stå fast för sin uppfattning PÅ GRUND AV ATT MAN BLUNDAR FÖR RELEVANT INFORMATION.
Du blundar för att du inte hör och dom blundar för att dom inte litar på ett el flera instrument som säger en el flera saker.
""jag litar till mina öron" Finns det någon tillverkare som bara lyssnar?""
Det är ganska intressant det här. Kan det finnas någon tillverkare av högtalare som inte mäter
Är det inte så att dom flesta tillverkare vet vad som är bra men gör en komponent som kunden vill ha.
Ezoo skrev:Ing ÖTrångsynthet är att stå fast för sin uppfattning PÅ GRUND AV ATT MAN BLUNDAR FÖR RELEVANT INFORMATION.
Då blundar ju bägge sidor i så fall.
Ezoo skrev:Du blundar för att du inte hör och dom blundar för att dom inte litar på ett el flera instrument som säger en el flera saker.
MVH
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 22 gäster