Moderator: Redaktörer
vr6jos skrev:Är det någon som vet och kan förklara hur en OP-Amp fungerar och på vilket sätt dessa påverkar ljudet?
vr6jos skrev:Är det någon som vet och kan förklara hur en OP-Amp fungerar och på vilket sätt dessa påverkar ljudet?
vr6jos skrev:Jag beställde igår 6st nya OPA637BP som skall ersätta de befintliga OPA37G.
Har även beställt 2st Audiophile kondensatorer. Detta skall tydligen göra underverk ...
Ragnwald skrev:Vem har tydligen påstått detta?
vr6jos skrev:... lite grundläggande info ang. hur den fungerar och påverkar i kedjan.
vr6jos skrev:Jag beställde igår 6st nya OPA637BP som skall ersätta de befintliga OPA37G.
Har även beställt 2st Audiophile kondensatorer. Detta skall tydligen göra underverk för mitt Jolida JD9A riaa som jag tycker låter bra redan som det är.
Är det någon som vet och kan förklara hur en OP-Amp fungerar och på vilket sätt dessa påverkar ljudet?
Ragnwald skrev:Har du frågat Jolida vad de anser om modden?
Morello skrev:vr6jos skrev:Jag beställde igår 6st nya OPA637BP som skall ersätta de befintliga OPA37G.
Har även beställt 2st Audiophile kondensatorer. Detta skall tydligen göra underverk för mitt Jolida JD9A riaa som jag tycker låter bra redan som det är.
Är det någon som vet och kan förklara hur en OP-Amp fungerar och på vilket sätt dessa påverkar ljudet?
Du vet inte hur en OP fungerar men anser dig ändå kompetent nog att avgöra att en 637 kommer bli "bättre" än en 37:a?
Morello skrev:vr6jos skrev:Du vet inte hur en OP fungerar men anser dig ändå kompetent nog att avgöra att en 637 kommer bli "bättre" än en 37:a?
vr6jos skrev:...att en 637:a ska göra under för ljudet...
aisopos skrev:vr6jos skrev:Morello skrev:...att en 637:a ska göra under för ljudet...
Ja nu kan man ju alltså inte generalisera sådär.
vr6jos skrev:aisopos skrev:vr6jos skrev:Morello skrev:...att en 637:a ska göra under för ljudet...
Ja nu kan man ju alltså inte generalisera sådär.
Förtydligande: Jag har läst att flera har provat och anser att 637 är ett lyft för ljudet i Jolida JD9A.
Richard skrev:Mycket har redan sagts, men jag kan tillägga att olika op- ampar låter olika.
.
Morello skrev:vr6jos skrev:Jag beställde igår 6st nya OPA637BP som skall ersätta de befintliga OPA37G.
Du vet inte hur en OP fungerar men anser dig ändå kompetent nog att avgöra att en 637 kommer bli "bättre" än en 37:a?
OPA637 har öht inga likheter med OPA37!
vr6jos skrev:Ragnwald skrev:Har du frågat Jolida vad de anser om modden?
Näh, min kinesiska är inte den bästa![]()
Skämt å sido, komponenterna jag beställt går på ca:500kr så jag gör det mest av nyfikenhet. Blir det bättre så är det en bonus!
DrFunk skrev:Morello skrev:vr6jos skrev:Jag beställde igår 6st nya OPA637BP som skall ersätta de befintliga OPA37G.
OPA637 har öht inga likheter med OPA37!
DET HAR DE VISST! De ha tillverkas båda av TI, och så har de samma färg oxå. Och båda heter något som slutar på sju!
Skämt åsido så kanske du Morello har lust att berätta lite om skillnaderna och någon konsekvens ett byte kan tänkas få? Kanske lite godtyckligt valda fakta oxå?
Richard skrev:Opa 637 har väl bättre tekniska data överlag ? Större bandbredd, högre sleewrate, lägre brus och bättre på att undretrycka störningar ?
UrSv skrev:
Får man lite ofint fråga var du köpte alla de operationsförstärkarna och två Audiophilekondingar (vad det nu är för nåt) för SEK 500? Bara operationsförstärkarna bör gå på minst SEK 1500 om de skall vara äkta. Har du hittat en källa med äkta OPA637BP till de priserna är det ju kalas.
Richard skrev:
En op jag tycker låter fint är opa 2604 som kan användas som utgångsförstärkare eller buffert i nästan alla cd- spelare, låter mera " analogt" än tex opa 2134 och billigare kretsar är min erfarenhet.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 19 gäster