DVD-ai skrev:CV är ju bra party högtalare, dom "disstar gott", alltså på ett bra "party vis" så att man får bra patystämning och det "låter högt" men utan att låta illa !![]()
Helt perfekta alltså![]()
Ino högtalare är av egen erfarenhet inte lämpliga till party, då va det i16s som det spelades på.
Den där "nu är det högt" känslan infann sig inte och trots att folk gick och skrek till varandra så var det många som tyckte att jag borde höja...
![]()
Och när det var så att dom knappt själva hörde vad dom sa när som tyckte att jag skulle höja.. så ville dom i alla fall ha det högre![]()
Helt galet... mycket högre va det än vad det hade blivit med ett par CV, men ändå så infann sig inte den där partystämningen...
Jag har också denna erfarenhet med min i sammanhanget modesta utrustning. ESL63 plus Gradient dipolbasar är inget som ger nivåer som fladdrar i byxbenen, men absolut tillräckligt för att det blir svårt att prata. Men det låter inte speciellt högt!
Kan man kanske slå på ett partyfilter med litet CV-artefakter i disten så det låter högre?