Hej Ingvar
Hmmm......
Jag kan ju ingenting om det här så jag får väl gissa!
1. Man kan ju tycka att alternativ tre låter bra. Men om uteffekten sjunker borde väl det ge en färgning ((frekvens)-bandkompression dvs tonkurveförvrängning, eller "bara" kompression om högtalaren har spikrak impedanskurva eller

(Hur kan en kurva förresten vara spikrak, vilken idiot jag är))
2. Sen beror det ju på vad du menar med välkonstruerad. Alternativ sex låter ju bra, men innebär inte det en åtta gånger så hög effekt som vid 8 ohm, det låter hårt

Med tanke på att du kallade Infinity kappa 9 för missfoster så tror jag det här alternativet också går bort.
3. Jag förmodar att du räknar dina egna högtalare som välkonstruerade, och vissa av dem har väl en impedans på sådär
4-5 ohm, så då går väl alternativ 1 också bort?
4. Alternativ fyra och fem. Varför det? Varför inte delat med fem eller åtta, eller samma som högtarens minimumimpedans.
Infinity kappa 9 skulle alltså enligt alternativ 4 behöva en förstärkare som klarar 0,45 ohm obehindrat, och med alternativ 5 0,3 ohm, det låter fullständigt löjligt och eftersom du inte specificerat i frågan att missfosterhögtalare inte får användas, så tar jag bort alternativ fyra och fem också.
5. Då återstår alternativ två och sju. Alternativ två låter väl bra.
Men när jag tänker på saken, är det verkligen nödvändigt att spela med maximal ljudstyrka? Å andra sidan kanske man når maxeffekten i alla fall under korta stunder, vid anslag på piano, tutande i trumpeter, kanonskott och........kärnvapenexplosioner
Så alternativ
två kanske inte är så dumt i alla fall?
Men om jag blir skjuten

ifall jag svarar fel, så väljer jag det sista alternativet
Nu återstår att försöka gissa vad du kommer att svara
Mest förvånad blir jag nog om du svarar med alternativ 3, 6, eller 1.
Svarar du 4 eller 5 så undrar jag varför det inte räcker med att förstärkaren kan driva minimumimpedansen.
Om du svarar med alternativ 2 så blir jag förvånad över att du inte förvånar många genom att svara med alternativ 7
Alltså svarar du med alternativ 7, vilket kanske också skulle förvåna mig

Jag är helt enkelt väldigt förvånad.....ehhh jag menar förvirrad
Men vad skall
jag svara nu då
Jag skulle ju kunna svara 7, men det är för mesigt, så om du lovar att inte slå mig med en våt handduk

, så svarar jag 2
Ojojoj vad jag har pratat mycket strunt nu
Vänliga hälsningar