i32s, nu uttmätta och därmed klara ! =D

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-01-09 20:53

Vet inte riktigt hur jag skall svara på det - med ögonen :D
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
Wolfie
Inrökt

Inläggav Wolfie » 2013-01-09 21:04

Just det!

Du ska då fippla med tråden mot batteriets pluspol någonstans mellan 6-8 tusen gånger per sekund
så du får rätt frekvens på insignalen... :lol:
Inga anknytningar

Användarvisningsbild
Fredrikb72

Inläggav Fredrikb72 » 2013-01-09 21:05

DVD-ai skrev:Jag har nu testat och exprimenterat hemma med bredda absorbenterna in mot mitten för att alltså göra "fönstret" i mellan absorbenterna mindre.
det gav inte riktigt det resultat som jag förväntade mig, jag blir lite snopen då det verkar som att ljudet beter sig på ett helt annat sätt än jag upplevt någonstans tidigare 8O

KLART BÄST låter det om jag dämpat hela väggen och inte lämnar någon fönster alls... :?
vilket går rakt mot vad jag upplevt tidigare...
Jag bli konfunderad!

Till problematiken:

Ljudbilden som helhet håller ihopp ganska hyffsat i ca 3 personers bredd i soffan, men just RÖSTER av någon anledning, vandrar ut i båda högtalarna så fort man lämnar centrum.
Och det lustiga är det att en helt centrerad röst hörs ganska precis lika tydligt och starkt ur både höger och vänster högtalare om jag sitter till höger i soffan, men trots det så släpper då rösten inte från någon av högtalarna. ?!

Sitter jag i stället till vänster i soffan så hörs vänster högtalare lite starkare än höger högtalare och jag får en väldigt svag fantombild och rösten hamnar alltså någonstans mellan centrum och vänster högtalare, men även i höger högtalare...

Har aldrig varit med om detta förrut :lol:

Så...
Ljudbilden känns "inte helt 100", inte så som JAG är van vid att den ska upplevas och det verkar inte spela någon roll hur jag placerar högtalarna eller vinklar dom, det påverkar förvånansvärt lite!
Har aldrig varit med om att placeringen och invinklingen av ett par högtalare påverkar ljudet så lite som det gör nu 8O
vist hörs det skillnad, men inte alls på den nivå som jag är van vid...

Frågan är då:

Är detta något som kan tänkas lösa sig efter mer inspelning eller är det något som är helt beroende av rummet och alltså måste regleras bort...
vad tror ni ?
jag tror det!

Jag börjar fundera på om jag trots allt lyckats med att montera något fel, även om jag tycker det känns o troligt... så blir man ju lite nojjig när denna typ av "udda" saker uppenbarar sig :roll:
Alla typer av spånande, funderande, tänkande, tipps och erfarenheter är av värde och mottages tacksamt ! :)

OM jag nu ska öppna högtalarna för att kolla om jag mot någon slags förmodan råkat göra något fel, då krävs det ju brutalt övervåld för att få ut elementen... :(
Och det känns ju "sådär"... jag hoppas på att slippa det !

Edit: ljudet upplevs inte "fasvänt", men jag ska testa när jag kommer hem i fall att alla boomers rör sig åt samma håll i högtalarna.
och tankarna börjar ju gå åt i fall att jag på något mirakulöst vis lyckats vända diskanterna fel också ?!
Fast att jag inte fattar hur det skulle gå till... :(
+ på - och - på + ska det ju vara, alltså fasvänt och så vitt jag vet så är det så jag gjort.
Och störande nog så tog jag inga bilder på när allt var lött men inte monterat heller, så enda möjligheten för att kolla detta är att börja slita och dra i elementen...

men, vad tror ni om detta:
OM jag nu har lyckats vända diskanterna fel, och jag då får en utsläckning runt delningen.
Kan detta ge upphov till precis detta då ?
Alltså, då borde ju spridningen inte heller bli lika homogen som den ska vara och resultatet kanske kan bli just det jag beskrivit ?!

Jag har oändligt svårt att tro att det skulle vara något fel på dom... men då jag ALDRIG varit med om detta bettende på denna typ av högtalare så blir jag väldigt fundersam :?

irriterande! :(
För att utesluta fel och lugna ner skallen så blir jag med största säkerhet tvungen att montera ur diskanterna på något vis (slägga och stämjärn?) , för att kolla så att dom sitter rätt båda två, och sedan köra batteritest för att se att alla boomers rör sig lika...

Edit2: Jag ska testa lite när jag kommer hem, med att också addera en del tidiga reflexer så får vi se om det kan hjälpa upp problemet!

Jag upplever exakt samma problem här hemma och ringde IÖ efter jag varit hemma hos pingvinlakrits för några veckor sen och lyssnat på hans Pi60s och konstaterade att hans ljudbild var bättre än min. Enligt Ingvar hade mitt problem troligtvis med rummet att göra.

Jag märker heller knappt skillnad på olika invinklingar, därimot om jag flyttar soffan fram eller bak så kan jag få en tydligare / mer precis ljudbild vid tex röster, men flyttar jag mig en halvmeter i sidled flyter rösten ut till en "smet". Låter dock kanon i mitten där jag alltid sitter (kanske något platt ljudbild).

Användarvisningsbild
Wolfie
Inrökt

Inläggav Wolfie » 2013-01-09 21:42

Det kan inte va så att ni sitter lite för nära högtalarna?

Jag fick lite av det fenomenet David beskriver med mina i28:or efter flytt när lyssningsavståndet krympte.

När jag vände allt 90 grader i lyssningshörnan och placerade soffan ute i gången så blev jag av med det.
Fast det var inte en acceptabel lösning... Att sitta mitt ute i gångvägen och lyssna...
Så det fick bli ett par pi60s istället, problemet löst :)

De fungerar mycket bättre på kort lyssningsavstånd
Inga anknytningar

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-01-09 22:06

Wolfie skrev:Just det!

Du ska då fippla med tråden mot batteriets pluspol någonstans mellan 6-8 tusen gånger per sekund
så du får rätt frekvens på insignalen... :lol:
Fipplar du med pluspolerna 80 gånger i sekunden när du kollar dina basar?
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
Wolfie
Inrökt

Inläggav Wolfie » 2013-01-09 22:20

Nääää.
Det var ett skämt :)
Inga anknytningar

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2013-01-09 22:23

:D
Jag saknar dig.

Användarvisningsbild
IngOehman

Inläggav IngOehman » 2013-01-09 22:46

Skämt eller inte, baselementen är ju DC-kopplade. Det är inte diskanterna.

Så baselementens fas kan man kolla genom att använda ett batteri som
ansluts terminalen på högtalarens baksida, om diskantelementet är rätt-
fasat kan man inte testa på samma sätt.

- - -

För övrigt börjar jag alltmera misstänka audiophilia neurosa. Kanske rent
av epidemi. :)

Stereosystemet är ju sådant, eller rättare sagt TIT-egenskaperna* är ju
sådana, att mittplacerade ljud, särskilt röster, ALLTID kommer att vara
mest problematiska när man sitter strax till vänster eller strax till höger
om mittpositionen. Det är inte något fel utan ett av de begränsningar
som oundvikligen drabbar stereofonisk återgivning med två kanaler.

Det blir mer och mer märkbart ju mera direktljud och mindre reflekterade
ljud man har. Så genom att offra en kvalitet kan man få ett annat problem
att märkas mindre. Sådana balanser finns det många.

Men jag skall titta in hos DVDai inom kort för att kolla att allt är rätt med
avseende på hårdvaran (att högtalarna blivit rätt byggda) och självklart så
tittar jag på rummet samtidigt om han vill.

Vh, iö

- - - - -

*Det är fysikaliskt praktiskt taget omöjligt att skapa sådan derivata på
spridningsegenskaperna hos en högtalare att man kan kompenserar för
den anländandetidsförskjutning som sker när man rör sig några dm åt
sidorna från mittpositionen.

Enda sättet att mildra hörbarheten av fenomenet är att förstöra transient-
återgivningen antingen med högtalare som ställer till därvidlag, eller genom
ett rum som lägger till mycket mera ljud än det som faktiskt kommer från
högtalarna. Men båda dessa sätt förstör återgivningen än värre på andra
sätt.

Jag kanske missförstår det jag läser här i tråden, men jag får intrycket
att dessa effekter nu just har upptäckts, och får en sådan fokus att alla
proportioner tappas bort. Men så är det ju med musikåtergivning, att man
kan börja nojja in på en artefakt hur mycket som helt, och ju mer man gör
det desto större verkar effekten vara...

Nu så finns det ju en massa knep för att balansera bort denna effekt så
mycket det går utan att något annat drabbas för illa, men att trolla bort
den går inte, utan att ställa till musikåtergivningen illa på andra sätt. Det
är ett av de intrinsiska stereosystemfelen helt enkelt.
Fd psykoakustikforskare & ordf LTS. Nu akustiker m specialiteten
studiokontrollrum, hemmabiosar & musiklyssnrum. Även Ch. R&D
åt Carlsson och Guru, konsult åt andra + hobbyhögtalartillv (Ino).

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2013-01-10 09:25

IngOehman skrev:Skämt eller inte, baselementen är ju DC-kopplade. Det är inte diskanterna.

Så baselementens fas kan man kolla genom att använda ett batteri som
ansluts terminalen på högtalarens baksida, om diskantelementet är rätt-
fasat kan man inte testa på samma sätt.

- - -

För övrigt börjar jag alltmera misstänka audiophilia neurosa. Kanske rent
av epidemi. :)

Stereosystemet är ju sådant, eller rättare sagt TIT-egenskaperna* är ju
sådana, att mittplacerade ljud, särskilt röster, ALLTID kommer att vara
mest problematiska när man sitter strax till vänster eller strax till höger
om mittpositionen. Det är inte något fel utan ett av de begränsningar
som oundvikligen drabbar stereofonisk återgivning med två kanaler.

Det blir mer och mer märkbart ju mera direktljud och mindre reflekterade
ljud man har. Så genom att offra en kvalitet kan man få ett annat problem
att märkas mindre. Sådana balanser finns det många.

Men jag skall titta in hos DVDai inom kort för att kolla att allt är rätt med
avseende på hårdvaran (att högtalarna blivit rätt byggda) och självklart så
tittar jag på rummet samtidigt om han vill.

Vh, iö

- - - - -

*Det är fysikaliskt praktiskt taget omöjligt att skapa sådan derivata på
spridningsegenskaperna hos en högtalare att man kan kompenserar för
den anländandetidsförskjutning som sker när man rör sig några dm åt
sidorna från mittpositionen.

Enda sättet att mildra hörbarheten av fenomenet är att förstöra transient-
återgivningen antingen med högtalare som ställer till därvidlag, eller genom
ett rum som lägger till mycket mera ljud än det som faktiskt kommer från
högtalarna. Men båda dessa sätt förstör återgivningen än värre på andra
sätt.

Jag kanske missförstår det jag läser här i tråden, men jag får intrycket
att dessa effekter nu just har upptäckts, och får en sådan fokus att alla
proportioner tappas bort. Men så är det ju med musikåtergivning, att man
kan börja nojja in på en artefakt hur mycket som helt, och ju mer man gör
det desto större verkar effekten vara...

Nu så finns det ju en massa knep för att balansera bort denna effekt så
mycket det går utan att något annat drabbas för illa, men att trolla bort
den går inte, utan att ställa till musikåtergivningen illa på andra sätt. Det
är ett av de intrinsiska stereosystemfelen helt enkelt.

Till saken hör den att jag upplever detta starkare hemma nu är jag tidigare gjort med Ino högtalare, därav :)
För min del så är jag väl medveten om att detta är ett problem, men att en totalt separerar så som den gör, men att andra ljud hänger ihopp bra, det har jag aldrig upplevt helt enkelt.. :)

Ne det är ingen panik här hos mig i alla fall, vad vart mest förvånad över att ingenting fungerade så som jag vant mig vid basserad på alldeles för mycket dumregler... 8) (som en följd av att jag inte riktigt har orkat eller haft intresset att sätta mig in i det hela ordentligt)

aja, åter till ämnet !
Att ljudbilden separerar när man rör sig från mitten, det är inte så konstigt... men att ljudbilden upplevt hålla ihopp väldigt bra !
men att just röster inte förmår göra det... DEt har jag aldrig varit med om tidigare 8O
Så i mitt fall så gäller det bara röster helt enkelt :)
i övrigt så är väll ljudbilden ganska okey och inget jag klagar på !
förutom att jag, egentligen, borde slopa TV-bänken som förstör den del....
Men jag vette fan vart jag ska ha modulerna då annars...
det tål att kluras på :)

du är välkomen ! :)
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2013-01-10 09:34

Wolfie skrev:Det kan inte va så att ni sitter lite för nära högtalarna?

Jag fick lite av det fenomenet David beskriver med mina i28:or efter flytt när lyssningsavståndet krympte.

När jag vände allt 90 grader i lyssningshörnan och placerade soffan ute i gången så blev jag av med det.
Fast det var inte en acceptabel lösning... Att sitta mitt ute i gångvägen och lyssna...
Så det fick bli ett par pi60s istället, problemet löst :)

De fungerar mycket bättre på kort lyssningsavstånd

Njaaaa, vi får se, som sagt ljudbilden i övrigt håller ihopp fenomenalt bra, tycker jag då... även om jag sitter längst ut i höger i soffan, det är ett homogent ljudfält :)
Men just rösterna, det är så sjukt märkligt tycker jag, har aldrig varit med om att ljudbilden hållit ihopp så bra men att rösterna inte gör det ! :D

Nästan så man tror att det är någon som spelar mig ett spratt :lol:

Kanske är såhär det fungerar, precis som IÖ beskriver, men jag har inte upplevt det tidigare... :)
Jag sitter för övrigt ca 3-3,1m från centrum mellan högtalarna, så 3,3-3,4m från var högtalare borde det väll bli (höftat bara... har ingen aning :roll: )
Och det ska inte vara några problem :)

Jag ska desutom flytta bak soffan ca 10cm till, för att det blir snyggare och samtidigt så får jag ju ytterligare lite med avstånd vilket borde vara bra :)
sedan så klurar jag sakta men säkert på en lösning för hur modulerna ska placeras och hur jag ska realisera det.
2st fram och 2st bak vill jag testa, hälst uppe vid taket, men i värsta fall får det duga med att ha dom nere på golvet... :)
Mvh//David

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2013-01-10 09:41

Fredrikb72 skrev:
DVD-ai skrev:Jag har nu testat och exprimenterat hemma med bredda absorbenterna in mot mitten för att alltså göra "fönstret" i mellan absorbenterna mindre.
det gav inte riktigt det resultat som jag förväntade mig, jag blir lite snopen då det verkar som att ljudet beter sig på ett helt annat sätt än jag upplevt någonstans tidigare 8O

KLART BÄST låter det om jag dämpat hela väggen och inte lämnar någon fönster alls... :?
vilket går rakt mot vad jag upplevt tidigare...
Jag bli konfunderad!

Till problematiken:

Ljudbilden som helhet håller ihopp ganska hyffsat i ca 3 personers bredd i soffan, men just RÖSTER av någon anledning, vandrar ut i båda högtalarna så fort man lämnar centrum.
Och det lustiga är det att en helt centrerad röst hörs ganska precis lika tydligt och starkt ur både höger och vänster högtalare om jag sitter till höger i soffan, men trots det så släpper då rösten inte från någon av högtalarna. ?!

Sitter jag i stället till vänster i soffan så hörs vänster högtalare lite starkare än höger högtalare och jag får en väldigt svag fantombild och rösten hamnar alltså någonstans mellan centrum och vänster högtalare, men även i höger högtalare...

Har aldrig varit med om detta förrut :lol:

Så...
Ljudbilden känns "inte helt 100", inte så som JAG är van vid att den ska upplevas och det verkar inte spela någon roll hur jag placerar högtalarna eller vinklar dom, det påverkar förvånansvärt lite!
Har aldrig varit med om att placeringen och invinklingen av ett par högtalare påverkar ljudet så lite som det gör nu 8O
vist hörs det skillnad, men inte alls på den nivå som jag är van vid...

Frågan är då:

Är detta något som kan tänkas lösa sig efter mer inspelning eller är det något som är helt beroende av rummet och alltså måste regleras bort...
vad tror ni ?
jag tror det!

Jag börjar fundera på om jag trots allt lyckats med att montera något fel, även om jag tycker det känns o troligt... så blir man ju lite nojjig när denna typ av "udda" saker uppenbarar sig :roll:
Alla typer av spånande, funderande, tänkande, tipps och erfarenheter är av värde och mottages tacksamt ! :)

OM jag nu ska öppna högtalarna för att kolla om jag mot någon slags förmodan råkat göra något fel, då krävs det ju brutalt övervåld för att få ut elementen... :(
Och det känns ju "sådär"... jag hoppas på att slippa det !

Edit: ljudet upplevs inte "fasvänt", men jag ska testa när jag kommer hem i fall att alla boomers rör sig åt samma håll i högtalarna.
och tankarna börjar ju gå åt i fall att jag på något mirakulöst vis lyckats vända diskanterna fel också ?!
Fast att jag inte fattar hur det skulle gå till... :(
+ på - och - på + ska det ju vara, alltså fasvänt och så vitt jag vet så är det så jag gjort.
Och störande nog så tog jag inga bilder på när allt var lött men inte monterat heller, så enda möjligheten för att kolla detta är att börja slita och dra i elementen...

men, vad tror ni om detta:
OM jag nu har lyckats vända diskanterna fel, och jag då får en utsläckning runt delningen.
Kan detta ge upphov till precis detta då ?
Alltså, då borde ju spridningen inte heller bli lika homogen som den ska vara och resultatet kanske kan bli just det jag beskrivit ?!

Jag har oändligt svårt att tro att det skulle vara något fel på dom... men då jag ALDRIG varit med om detta bettende på denna typ av högtalare så blir jag väldigt fundersam :?

irriterande! :(
För att utesluta fel och lugna ner skallen så blir jag med största säkerhet tvungen att montera ur diskanterna på något vis (slägga och stämjärn?) , för att kolla så att dom sitter rätt båda två, och sedan köra batteritest för att se att alla boomers rör sig lika...

Edit2: Jag ska testa lite när jag kommer hem, med att också addera en del tidiga reflexer så får vi se om det kan hjälpa upp problemet!

Jag upplever exakt samma problem här hemma och ringde IÖ efter jag varit hemma hos pingvinlakrits för några veckor sen och lyssnat på hans Pi60s och konstaterade att hans ljudbild var bättre än min. Enligt Ingvar hade mitt problem troligtvis med rummet att göra.

Jag märker heller knappt skillnad på olika invinklingar, därimot om jag flyttar soffan fram eller bak så kan jag få en tydligare / mer precis ljudbild vid tex röster, men flyttar jag mig en halvmeter i sidled flyter rösten ut till en "smet". Låter dock kanon i mitten där jag alltid sitter (kanske något platt ljudbild).

i mitt förra rum så hände det MASSOR när jag vred på högtalarna, då med i6!
Jag fick för övrigt en lika bra ljudbild i det rummet som nu, men rösterna snarare "smetades ut" men stannade i centrum om jag rörde mit åt sidorna, vilket jag tyckte va väldigt bra ! :D
Nu blir det liksom i extrem fall som att det är 2st separata röster, en i varje högtalare 8O

För båda högtalarna hörs precis lika starkt om jag sitter i mitten som om jag sitter längst ut till höger i soffan.
och ljudfältet är i stort sätt helt vattentätt !
Men just rösterna liksom "delas upp" i dom mest extrema fallen!

Men detta ska undersökas och åtgärdas, jag tycker nästan det är lite kul att jag stött på detta fenomen, det gör att man liksom måste "krossa" lådan man suttit i och börja tänka och klura från andra vinklar ;)

Du är för övrigt välkommen över, och synd att du antagligen kommer med bil, annars hade det funnits några kalla i kylen till dig ;)
Mvh//David

Användarvisningsbild
David_A

Inläggav David_A » 2013-01-10 12:36

pip/i6/pi60/i32/i64 har ju alla olika direktivitet.
Så att resultatet blir annorlunda i samma lyssningsposition är väl ganska förväntat.
Jag antar att fenoment med olika mycket utslag vid förflyttning av högtalarna hänger ihop med detta också.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2013-01-10 13:03

Jo vist är det så, men detta har jag inte upplevt med någon ino högtalare från iP till i68es-s... :)
Därav ! :P
Mvh//David

Användarvisningsbild
phon
Mr. Magneto

Inläggav phon » 2013-01-10 13:11

Har du kopplat in ljudbildstillsatsen ordentligt?
ⓘ De gustibus non est disputandum.

Användarvisningsbild
Fredrikb72

Inläggav Fredrikb72 » 2013-01-10 13:22

phon skrev:Har du kopplat in ljudbildstillsatsen ordentligt?

Tror den använder samma anslutning som infratillsatsen så antingen infra och kass ljudbild... 8O

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2013-01-10 13:23

Fredrikb72 skrev:

Tror den använder samma anslutning som infratillsatsen så antingen infra och kass ljudbild 8O

Vad står "kvalité/kvantitet ratio" ratten på?
Jag brukar ha den mellan kl10 och kl12.

Användarvisningsbild
Fredrikb72

Inläggav Fredrikb72 » 2013-01-10 13:33

adzer skrev:
Fredrikb72 skrev:

Tror den använder samma anslutning som infratillsatsen så antingen infra och kass ljudbild 8O

Vad står "kvalité/kvantitet ratio" ratten på?
Jag brukar ha den mellan kl10 och kl12.

Använder du EKK eller riktiga ljudbildssladdar?

Användarvisningsbild
Triggerhappy

Inläggav Triggerhappy » 2013-01-10 14:01

Har du ställt upp dina soundfield optimizers korrekt?
Bild
Lite snett är också rakt.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2013-01-10 15:03

Hahaha, fan ni e underbara :lol:
Mvh//David

Användarvisningsbild
Wolfie
Inrökt

Inläggav Wolfie » 2013-01-14 14:18

DVD-ai skrev:...
Jag sitter för övrigt ca 3-3,1m från centrum mellan högtalarna, så 3,3-3,4m från var högtalare borde det väll bli (höftat bara... har ingen aning :roll: )

Jag har/ hade ungefär samma avstånd i centrum till mina i28:a...
Inte fan fick jag ihop ljudbilden... :(

Fast jag hade kanske lite kortare när jag tänker efter. Kanske 3-4 dm kortare till och med.

Det jag underförstått försöker säga är att du behöver byta högtalare med mig :D
Inga anknytningar

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2013-01-14 14:34

:lol:

Ingvar kommer förbi idag och ska mäta upp mina i32s :)

Och jag har insett att det fan måste vara rummet som spökar för jag har testat lite och kommit fram till att jag kan absolut påverka detta genom att förändra dom akustiska förhållandena i rummet!
Det ska upp hyllor på väggen bakom lyssningsplats och på dem ska stå böcker och CD, DVD, BD filmer m.m.
Dessa kommer att fungera som diffuson och sedan så ska jag testa att flytta bak lyssningsplats ca 1dm till för jag vill så långt bort från i32s som det bara går att göra i rummet :)

Efter att detta är klart och att tavlor m.m. kommit upp på väggen över sängen, då ska jag exprimentera med placeringen av basmodulerna, det lutar åt att jag måste slänga upp ett par i dom bakre hörnen uppe vid taket :lol:
Då borde jag bli nästan helt av med dom värsta rumsproblemen och uppnå något som kan kallas kvalitets bas !
Sedan när en efterlängtad P-EQ hittar hem till mig så kan man ju "fixa och trixa" lite med den också för att få bort eventuella återstående problem.

38hz puckeln måste bort för den maskerar allt där över och under så mycket att man i stort sätt bara upplever modulerna gå till ca 30Hz.. :lol:
i32s upplevs gå djupare själva, men då tack vare att puckeln hjälper upp responsen så pass mycket till i32's fördel.

Grejer är på G !
Och det ska bli skojsigt att se hur det slutligen blir med alltihopp :)
Mvh//David

Användarvisningsbild
Triggerhappy

Inläggav Triggerhappy » 2013-01-14 14:46

Trevligt, skönt att få dem uppmätta så man "vet".
Hoppas verkligen det löser sig till belåtenhet.

Edit, tog bort ett ironi skämt med anledning av helgens spike´s utbrott...har INGET med TS att göra.
Lite snett är också rakt.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2013-01-14 14:54

Skönt att Ingvar kommer förbi och kan ge lite insikt i det hela.

Passa på att fråga honom om PEQ+infra samtidigt i cr80s är du snäll.

Användarvisningsbild
bassman

Inläggav bassman » 2013-01-14 15:38

adzer skrev:Skönt att Ingvar kommer förbi och kan ge lite insikt i det hela.

Precis, nu får vi tjata fram den där PEQ:n :)
Skidåkarens rättesnöre, är att tänka efter före. © R Eriksson

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2013-01-14 15:41

bassman skrev:
adzer skrev:Skönt att Ingvar kommer förbi och kan ge lite insikt i det hela.

Precis, nu får vi tjata fram den där PEQ:n :)

När den är klar går inte att tjöta fram, men om man kan ha PEQ och infra samtidigt behöver jag veta så jag vet om jag ens skall vänta på den.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2013-01-14 15:42

:lol:

Jo jag vet att det är många som tjatar på honom, jag har nog inte glömt att nämna den någon gång vi syns heller.... :roll:
den dyker nog upp någon gång :)
Mvh//David

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2013-01-14 15:46

adzer skrev:När den är klar går inte att tjöta fram, men om man kan ha PEQ och infra samtidigt behöver jag veta så jag vet om jag ens skall vänta på den.
Ja det kommer man, antingen så sticker man på ett extra kort eller så kommer det ett nytt infrakort med PEQ inbyggt, var senaste jag hörde... Men de ska absolut oavsätt lösning gå att ha både infra och PEQ.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2013-01-14 15:49

Alexi skrev:
adzer skrev:När den är klar går inte att tjöta fram, men om man kan ha PEQ och infra samtidigt behöver jag veta så jag vet om jag ens skall vänta på den.
Ja det kommer man, antingen så sticker man på ett extra kort eller så kommer det ett nytt infrakort med PEQ inbyggt, var senaste jag hörde... Men de ska absolut oavsätt lösning gå att ha både infra och PEQ.

Kanon :D

Ett enda kort lät smidigt tycker jag.

Då blir det ett infra/PEQ kort på inköptslistan :)

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2013-01-14 15:53

Alexi skrev:

exakt vad jag fick veta av Ingvar med :)
Mvh//David

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2013-01-14 15:55

Låter bra - det kan säkert finnas behov för PEQ någonstans på kurvan.
It's all fun and games until Darth Vader comes.

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino