Det var en kabeltyp som har denna beteckning...Märket heter det superheta numera highend "Clicktronic" Skratta ni bara... Jag gör det själv...
Jag skulle ha en bra kabel till småungarnas lilla lekrumrum. Så varför inte prova tänkte jag. Så efter att lämnat lite dygt en hundring så var kabeln på 1,5 meter min...
Jaja tänkte ja. Den kan omöjligt vara sämre än dom orginal som är med. I vilket fall SER den bättre ut..och det är ju viktigt...
Hemma sedan sattes den in i stället för mina silver res ifrån min cd och första tonen kom...
njaaa... Inte va detta direkt highend inte. Men vänta lite .. vad är detta Efter två låtar så började man notera att det FAKTISKT lät "rätt ok" ändå. Ja för denna hundring va det absolut inte illa....
Kabeln fick sitta kvar och inbränningsskiva fick gå över natten..
Dagen efter sattes vanlig musik in. och fick stå på i några timmar utan ljud. I går kväll lyssnades det lite till...
Och faktisk låter det inte tokigt alls tvärt om så spelar denna kabel rätt trevligt här i systemet..
Så trevligt så barnen får klara sig ett par dagar till så mer utvärdering kan ske. Jag har INGEN aning om detta att den spelar så trevligt är beroende på att den rättar till massa problem med mitt rums akustik via att dölja saker. Men mina rätt "lyssningsvana" öron säger mig att med den "öppenhet" den kan prestera är detta TROLIGEN inte fallet..
Finns någon annan som har en dylig stump inkopplad i sina grejor här? eller finns det nån fler som kan "offra en dryg hundring o köpa sig en dylig liten stump i detta långa land och prova. För OM den är så bra som jag just i MITT system finner den så bör detta vara ett MYCKET bra alternativ för en fattig student eller så att få rätt hyfsat mycket bättre än dom medföljande. Även för folk som inte VILL lägga mycket kr på bra kablar..
Jag jämförde den snabbt med en biltema liknande som jag haft i en gammal bil.. Och biltemas "låter" inte alls liknande ens
Se INTE detta som jag nu säjer detta är världens bästa kabel. Utan endast exakt som jag skriver.. Jag blev nyfiken om fler kan hjälpa till och "utvärdera" här. Så kanske detta är ett snudd "gratistips" till många som finns här.
Jag finner hur som helst starka skäl som ni förstår då jag ändå går ut och frågar här
Antingen är mitt system helt enkelt så fel just nu så det INTE talar om vad som är vad.vilket jag inte tror, akustiken JA. Men inte ljud direkt. Eller så är denna ultrabilliga kabelsnudd rätt ok faktiskt..Att den ÄVEN har guldkontakter är ju inte dåligt för denna dryga hundring ju..
Denna tråd spårade totalt ur på hf.nu. kopierar den hit så ska vi se om HÄR den kan fungera som den är tänkt.
DVS som enbart en skoj stereotråd med humor o skoj.
Vem vet. Det kan ju här finnas en del som finner den rent kul faktiskt.se
Men vid debatter av ej ämnat slag så får den "dö ut" för mitt vidkommande. Så jag kommer INTE gå in i olika kabeldebatter om ekk osv. Och dom SKALL inte heller finnas här..
Och märk mina ord noga. Jag påstår INTE denna 119 kr kabel vara sk highend. Inte heller bättre än ditt o datt..
Jag frågar om andra har hört musik genom den? osv osv..
OK hoppas jag. Då släpper vi tråden loss...
Tyvärr lämnar jag hemmet för en hifiresa. Så resultatet av tråden får jag se söndag kväll i bästa fall.
MVH
Tobbe