phloam skrev:bensnake skrev:... Ändå är 911 ett monster, ett monument som för många symboliserar den ultimata sportbilen och som de flesta Porscheentusiaster ändå föredrar. Att sedan vägegenskaperna är betydligt bättre hos Boxstern spelar liksom mindre roll. Lite som med rör kontra trissor; mätmässiga parametrar talar till trissornas fördel, ändå väljer många rör för de subjektivt upplevda ljudmässiga fördelarna. En del kanske rent av väljer rör BARA för känslan av det mysiga glödandet, vad vet jag...
Absolut, kanske är det (som jag snuddade vid i annan tråd) långt viktigare för kör/musikupplevelsen att man älskar föremålet som förmedlar den - än att man rent objektivt kan få 8% bättre väghållnng med en trist Audi / 2% mindre dist med transistor istf rör.
Som i Top Gear när de testade en Corvette tror jag det var, egentligen sämre på flera sätt - men så mycket roligare!Eller när de konstaterade att nån Porsche var fantastiskt bra - men "för klinisk"
![]()
Sen kan ju någon älska den för att den är just klinisk, men hursomhelst är känslan betydelsefull
Detta ÄR intressant! Jag åker fan så mycket bekvämare, säkrare, tystare och på alla sätt mer behagligt i min SUV än i min roadster. När det kommer till vilken jag föredrar att köra av dem, är svaret dock givet... Kanske en skittaskig metafor till hifi-vidkommande men den belyser måhända i någon mån hur viktig UPPLEVELSEN är.

receiver, ett ännu fulare slutsteg.