ThePreTor1aN skrev:Underbar tråd! den behöver inte gömmas!. Finns apparatdyrkare så der räcker
?
Moderator: Redaktörer
Frågan är om 20000+klubben med långa inlägg har svårt att hålla sig till ämnet eller bara gillar att läsa sin egen text väldigt mycket.petersteindl skrev:bensnake skrev:IngOehman skrev:Hur är det med tankeförmågan egentligen?
"..."
... det tycks behövas
venn-diagram för att vissa skall förstå även de enklaste av samband!
Sorgligt, men tydligen sant.
Vh, iö
Nu skriver du nedvärderande igen. Beskriver andra som trögtänkta och med sämre tankeförmåga. Varför gör du det?
Vill man skydda sin verbala eller intellektuella oförmåga så är denna företeelse förekommande. Det är som ett verbalt immunförsvar. Man går i försvarsställning genom angrepp och attack. Vanlig psykologisk företeelse. Inget konstigt alls.
Huruvida IngOehman ingår i den mängden av intellektuell eller verbal oförmåga är inte min sak att bedöma. IngOehman skriver ju själv att han vill att man håller sig till sakfrågan. Jag vet inte om IngOehman räknar in sig själv i detta eller om det bara gäller andra.
Mvh
Peter
Jansson skrev:Vad är 20000+klubben för nåt?
bensnake skrev:Objektivisten skrev:Jansson skrev:Vad är 20000+klubben för nåt?
Det är väl de som gjort oändligt många inlägg.
+1
Jansson skrev:Jag blev lite fundersam där. Hade det varit 10000 metersklubben hade jag inte behövt fråga men den här klubben var ny för mig.
bensnake skrev:Jansson skrev:Jag blev lite fundersam där. Hade det varit 10000 metersklubben hade jag inte behövt fråga men den här klubben var ny för mig.
Aha...
tvett skrev:20000+ klubben är för dem som gjort 20000 "+1"-inlägg.
Jansson skrev:bensnake skrev:Jansson skrev:Jag blev lite fundersam där. Hade det varit 10000 metersklubben hade jag inte behövt fråga men den här klubben var ny för mig.
Aha...
Se där ja!
Tror visst att du också är medlem.
Va trevligt!
bensnake skrev:Jansson skrev:bensnake skrev:Jansson skrev:Jag blev lite fundersam där. Hade det varit 10000 metersklubben hade jag inte behövt fråga men den här klubben var ny för mig.
Aha...
Se där ja!
Va trevligt!
Det är lite som med ordensällskap; man talar inte högt om det utan ler bara i största samförstånd.
Johan_Lindroos skrev:I sedvanlig Faktiskt-anda är det upp till er att bevisa era uttalanden.
Johan_Lindroos skrev:I sedvanlig Faktiskt-anda är det upp till er att bevisa era uttalanden.
Jansson skrev:bensnake skrev:Jansson skrev:bensnake skrev:Jansson skrev:Jag blev lite fundersam där. Hade det varit 10000 metersklubben hade jag inte behövt fråga men den här klubben var ny för mig.
Aha...
Se där ja!
Va trevligt!
Det är lite som med ordensällskap; man talar inte högt om det utan ler bara i största samförstånd.
Jo jag såg allt den där lillaen.
Broder!
Oj förlåt!
bensnake skrev:Jag har faktiskt lite svårt att förstå dem som hårdnackat hävdar sitt i princip totala ointresse för apparaterna/objekten/utrustningen/kringutrustningen som ju de facto möjliggör det som dessa individer hävdar att de har ett passionerat intresse/förhållningssätt inför.
Jag är en passionerad utförsåkare. För mig ter det sig helt naturligt att jag då även hyser ett genuint intresse för den utrustning som möjliggör just utförsåkning. Således gillar jag mina skidor, pjäxor och övrig kringutrustning som priämärt gör mitt utövande möjligt men även gör åkandet till en positiv helhetsupplevelse. För närvarande äger jag två par Völkl RaceTiger Speedwall (samt ett otal gamla fullängdsmodeller som blivit liggande efter ca 35 års utövande...). Jag tycker att Völkl-lagsen är snygga, läckra och prestandamässigt helt fantastiska skidor som ger mig exakt den upplevelse av feelgood som jag eftersträvar, oavsett underlag och pistförhållanden.
Jag gillar även att köra snabba bilar. Lika naturligt som i skidanalogin ovan, är jag således jävligt intresserad av just mina bilar som objekt samt av fina bilar i största allmänhet.
Detsamma gäller mitt förhållningssätt till att köra båt och mitt förhållningssätt till fina båtar. Det primära att alltså själva båtkörandet men lika naturligt för mig är även att ha ett passionerat förhållningssätt till båtar som fenomen och objekt.
Jag pratar i exemplen ovan om PASSIONERADE intressen, alltså inte rena "bruksutövanden" som att stryka tvätt eller att sitta vid datorn och surfa eller skapa excel-ark, som t.ex. IngOehman använder som jämförbara analogier. Då håller jag med om att själva strykjärnet eller datorn endast kan ses som just bruksföremål för att möjliggöra utövandet men kanske inte nödvändigtvis behöver innebära något större intresse för objektet ifråga (även om jag iofs tycker att mina Appleprodukter är jävligt läckra...).
När det kommer till musiklyssning är mitt förhållande till detta passionerat, liksom till musik och musicerande i största allmänhet, då jag själv är gammal rockmusiker (nu är jag dock någorlunda klippt och har ett riktigt arbete...). För mig är det således självklart att känna ett passionerat förhållande även till min hifi-utrustning liksom till mina gitarrer, förstärkare, pedaler o.s.v.
Naqref skrev:MagnusÖstberg skrev:IngOehman skrev:Henrik62 skrev:Klart man gillar apparater - det är liksom ingen motsättning mellan musik och prylar.
Inte om man är oändligt rik och lever ett liv som innehåller en massa tristess
som med fördel kan fyllas utan att det går ut över något annat.
Så oerhört väl du beskriver din subjektiva syn IÖ, men du gör det på ett sätt som gör att det ser ut som ett objektivt inlägg.
Man behöver ju inte vara oändligt rik för att gilla apparater. Man kan faktiskt gilla apparater utan att behöva äga dom.
Det går t o m att gilla saker och samtidigt inte vilja äga dom. Jag själv uppskattar exempelvis Citroën Xantia Activa men vill helst numera undvika att äga en dylik.
Strmbrg skrev:Åter lite erinran:
Jag hade faktiskt - under en massa år - ett lätt narkotiskt beroende (kan man skriva så? Ja, det gick...) av att konsumera nya hifi-prylar. In med det nya och ut med det gamla.
Jag hamstrade inte på mig mer och mer saker, men hade ovanan att vilja byta ut grejor titt som tätt.
Och det handlade egentligen inte så mycket om att "byta upp sig" till dyrare grejor varje gång, snarare att överhuvudtaget BYTA.
phloam skrev:Men detta har ju egentligen inget att göra med att älska olika apparater som del av en hobby?
...
phloam skrev:...
Som jag var inne på i svaret till tvett förut, bytandet har nog mer att göra med andra mekanismer, andra behov.
Strmbrg skrev:....
Jag har inget problem med att erkänna (berätta för er) att jag egentligen inte trivdes med det beteendet, men likafullt höll på på det viset.
Sladdrig självdisciplin kanske man kan klassa det som?
....
Jansson skrev:@bensnake. Ja jag vet. Förtjänar det. Jag vet.
@sprudel. Nu är du faktiskt väldigt mycket OT. Tråden handlar faktiskt om apparatintresse. Skidor och fiskespön är faktiskt inga apparater.
Vilka skidor har du köpt?
Laila skrev:Strmbrg skrev:....
Jag har inget problem med att erkänna (berätta för er) att jag egentligen inte trivdes med det beteendet, men likafullt höll på på det viset.
Sladdrig självdisciplin kanske man kan klassa det som?
....
Låter som ett "uttalande/deklarerande" på ett "AA-möte"* . . . typ
*Anonyma Audiofiler
sprudel skrev:Hallå kompis!![]()
Du glömde en sak som du måste ägna dig åt ytterligare, flugfiske och specialbyggda Sage-spön!
Mina nya skidor står i vardagsrummet, en dryg vecka kvar sedan är de en förlängd del av min kropp. Om jag tycker de är fina?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster