Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Men hur röstar dom som anser att en exakt återgivning av fonogrammet ger största möjliga musikupplevelse över tid?
adzer skrev:3.
En kombination av alternativ1 och alternativ1 2.
Målet är alternativ2 men vägen dit ges av alternativ1.
bensnake skrev:adzer skrev:3.
Det är ta mig fan helt otroligt! Förstår du inte frågan? Hur kan den bli tydligare?
MagnusÖstberg skrev:Men hur röstar dom som anser att en exakt återgivning av fonogrammet ger största möjliga musikupplevelse över tid?
Jodå, sjukt vinklad fråga. Oerhört intressant.bensnake skrev:MagnusÖstberg skrev:Men hur röstar dom som anser att en exakt återgivning av fonogrammet ger största möjliga musikupplevelse över tid?
Är inte du heller med?
adzer skrev:bensnake skrev:adzer skrev:3.
Det är ta mig fan helt otroligt! Förstår du inte frågan? Hur kan den bli tydligare?
Jo visst gör jag det, men du är ju bara intresserad av de svar som stödjer din agenda så jag förstår att du inte uppskattar svaren du får.
Mitt svar är ett ärligt svar på frågan. Varken alternativ1 eller 2 stämmer på mig. Nu gav du ju möjligheten att svara alternativ3 och då gjorde jag det.
MagnusÖstberg skrev:Jodå, sjukt vinklad fråga. Oerhört intressant.bensnake skrev:MagnusÖstberg skrev:Men hur röstar dom som anser att en exakt återgivning av fonogrammet ger största möjliga musikupplevelse över tid?
Är inte du heller med?
bensnake skrev:Vet du inte varför du lyssnar på musik?8O
PerStromgren skrev:3. Annat
Intelektuell stimulans och välbefinnade.
Strmbrg skrev:Mitt mål, eller låt mig istället säga mitt syfte är:
Att få en illusorisk upplevelse.
Nattlorden skrev:PerStromgren skrev:3. Annat
Intelektuell stimulans och välbefinnade.
Det tolkar ju jag som en klockren tvåa..
Panelguy skrev:Strmbrg skrev:Mitt mål, eller låt mig istället säga mitt syfte är:
Med Magneplanarer får man en illusorisk upplevelse....och det är väl även vad jag eftersträvar.
bensnake skrev:Panelguy skrev:Strmbrg skrev:Mitt mål, eller låt mig istället säga mitt syfte är:
Med Magneplanarer får man en illusorisk upplevelse....och det är väl även vad jag eftersträvar.
2, alltså?
Panelguy skrev:Ja det är väl vad som stämmer bäst även om det krävs en del av nummer 1 också. Man vill ju inte att en flygel skall låta som ett spikpiano
bensnake skrev:I två trådar har jag tangerat topic utan att faktiskt.se bli riktigt klok över utfallet.
<snip>
Jag är i stället intresserad av vilket mål medlemmarna här har med sin musiklyssning samt undersöka huruvida transparens ses som ett MÅL eller ett MEDEL.
Svante skrev:bensnake skrev:I två trådar har jag tangerat topic utan att faktiskt.se bli riktigt klok över utfallet.
<snip>
Jag är i stället intresserad av vilket mål medlemmarna här har med sin musiklyssning samt undersöka huruvida transparens ses som ett MÅL eller ett MEDEL.
Jag tror du blir klokare om du accepterar att man kan ha FLERA mål. Jag har sagt det flera gånger nu, men hoppas fåfängt att det tar denna gång.
Alltså, jag har flera mål med min musiklyssning.
Ibland behöver jag musiken för att få energi till annat, som idag när jag satt och rättade tentor.
Ibland lever jag mig in i en händelse (konsert) som spelades in för länge sedan.
Ibland tycker jag själva musiken är läcker. Varför låter vissa sekvenser av toner så magiskt?
Ibland fascineras jag över vissa inspelningars förmåga att visa mig precis var instrumenten står.
Ibland förfasas jag över masteringseländet.
Ibland lyssnar jag för att testa utrustning.
Ibland lyssnar jag för att jag producerar mina egna amatörmässiga alster.
Jag har helt enkelt flera mål. Och inget av dem är primärt, eller viktigast, alla är viktiga och det finns ingen anledning att ställa dem emot varandra. De är olika helt enkelt och kan men måste inte finnas samtidigt.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 18 gäster