steveo1234 skrev:KarlXII skrev:Bygg själv. Snart har du lagt ner lika mycket tid på att sondera marknaden som det tagit att lära dig bygga högtalare.
Inte ens i närheten. Att bygga själv är för mig helt uteslutet. Jag kan för lite och är inte direkt intresserad av att lära mig iheller. Jag skulle kunna tänka mig att bygga själv efter ritning. Men, då har jag samma problem: Degt finns inga ritningar direkt och eftersom jag tycker att de flesta högtalare är fruktansvärt dåliga så vill jag höra högtalarna innan jag spenderar tid och pengar på att bygga..
Mitt tips värt ett försök är att göra följande: Beställ två TD15M från AE nu under gruppköpet, beställ två SEOS15 från horns.pl. Vänta på att Coctostan, en av dom som designade SEOS, bygger sina slutna lådor med dom ovanstående komponenterna. Köp sedan dom drivers han använder och bygg sedan lådor själv alternativt lej bort det på någon. Du landar i trakterna av 15k skulle jag tro, förmodligen mindre och du har förmodligen en högtalare som låter bättre än genomsnittet. Med reservation för att högtalarna inte existerar än och således är ohörda för tillfället!