Hotspur skrev:Nu får du ge dig, Bamsefar!Kommentarerna riktade MOT allt som heter Ino Audio känns mycket dåliga
Här undrar jag främst över det kala rumet i kombination med
högtalarplaceringen och till synes undermålig elektronik...

Moderator: Redaktörer
Hotspur skrev:Nu får du ge dig, Bamsefar!Kommentarerna riktade MOT allt som heter Ino Audio känns mycket dåliga
Här undrar jag främst över det kala rumet i kombination med
högtalarplaceringen och till synes undermålig elektronik...
Julle_Jansson skrev:
Citat:
Citat:
Vill haaaaaaaaaaa!!! (I falsett)
Köp då!! (med basstämma)
Jag skaaaaaaa!!! (nu i ännu högre falsett och iförd silverglittrig sparkdräkt)
SEDÄR!!!!! (halvhögt, något vribrerande och med ett hiskelitt tungrots-r på slutet)
Rydberg,
handlar det inte om att hålla en saklig debatt? Om någon skulle kritisera en CD spelare som Meridian för att vara "synbar undermålig elektronik" utan någon grund för det skulle jag reagera precis likadant.
Tja det är ett antal här på forumet som inte ens skulle provlyssa min förstärkare då den har någon tiondels procent för mycket dist, precis som om det skulle var enda sättet att veta om är förstärkare är bra eller inte, moget!Thomas_A skrev:Men Rydberg,
här var det flera som påpekade undermåligheten i rummet eller hur?
Var det exempelvis någon som sade att du hade "undermålig elektronik?". Jag tycker att det mycket oftare kommer upp att just för att man har LTS elektronik så kommenteras elektroniken som dålig. Har man vad något annat, vad som helst så brukar det inte kritiseras. I så fall var finns de trådarna???
Det som HAR kritiserats är svindyra kablar i allmänhet.
T
Jag kom hem och koppade upp maskineriet för att direkt konstatera att det lät lite kallt och saknade botten. Men det var direkt ett rejält steg uppåt från min Arcam.
(Som det borde va, konstigt vore annars)
Ett par timmar senare började problemen.
Jag har nu gått igenom allt mellan Enigma, synth, rock, pop, aggressiv hårdrock till storband och blues.
Allt låter så underbart och det finns verkligen ingenting at klaga på. Tro mig, jag letar verkligen fel, men allt jag hittar är ekon och resonanser i rummet och en fundering på om CD´n kanske behöver bytas.
Förstärkaren gör verkligen ingenting fel.
Så det är väl bara att maila och skriva att jag köper en callisto då tänker du.
Mmmm, det får nog bli så.
Förstår du vad problemet är?
Jag blir 29 papp fattigare.![]()
Rydberg skrev:Då var det ingen anstormning av moralkärringar, varför? Jo för att jag inte har PI 60 och NAD 208, just därför. Detta faktum tycker JAG är tråkigt.
Högsta poäng till de ansvariga på Faktiskt!
Jag har inte läst nån som säger nått om NAD 208 med utgångspunkt från 218, inte jag iallafall. Denon 635 har jag hemma, om den är mycket sämre än Denon 625 vet jag inte, vad jag har läst mig till var det bara designändring. Denon 655 var däremot nått helt annat.NAD 218 och NAD 208 har absolut INGENTING med varandra att göra. NAD 208 är en engelsktillverkad apparat (man skall inte låta sig luras av att det står NAD på fronten) och har bara en enda släkting, nämligen en komplettförstärkare, eller om det var en receiver, som hette kanske 7100 eller något sådant. Alla andra NAD-förstärkare är typiska vanliga NAD-apparater. Några sådana har jag aldrig stött på som släpper igenom en musiksignal utan att ändra den hörbart.
. Att basera sina spekulationer om hur 208 låter, på erfarenheter av 218 är alltså fullständigt irrelevant. Det borde förresten gälla alla apparater. Varför vill folk så gärna ha uppfattningar om hur saker låter, som de INTE lyssnat på???
. Denon 625 låter inte som Denon 635. I själva verket är det bara de första japanproducerade Denon 625 som är riktigt imponerande. När produktionen flyttades till Tyskland blev något sämre. Jag vet inte vad som ändrades, man ser inga signifikanta skillnader om man tittar in under locket.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], MusicMan och 18 gäster