Moderator: Redaktörer
zartok skrev:Vi lyssnade var och en på 16 slingor. Resultaten blev:
7/16
8/16
8/16
... 10/16
Jahapp. Oväntat nollresultat? Körde dessutom smalaste kabeln som gick att hitta, 0.75
Tack för all hjälp och diskutera gärna vidare
Andersh74 skrev:(fast placebo är ju en reell storhet att räkna med, tycker man att det låter bättre så är ju det bra.)
sprudel skrev:Almen du får gärna fortsätta diskussionen med termer som validitet, reabilitet, och en gnutta skepticism som krydda, eller färgning då då.
![]()
Så får vi se om det skapas en ingång för vidare tankeutbyte.
Andersh74 skrev:Jag kommer i alla fall inte lägga pengar på dyr kabel. Mitt eventuella insjuknande i placeboneuros känns mer avlägset efter detta test. Givetvis till förfång för kabelindustrin. Men å andra sidan kan jag lägga pengarna på vin, ett annat sätt att njuta mer av sin anläggning, den tycks låta bättre av ett amarone än av gato negro!![]()
Frid över allas sladdar!
/A
Andersh74 skrev:Kan man tänka sig en undersökning bland forumets medlemmar om utfallet? Frågor i stil med; Gick testet som förväntat? och Gick testet som förhoppats?
2-ch skrev:Andersh74 skrev:Kan man tänka sig en undersökning bland forumets medlemmar om utfallet? Frågor i stil med; Gick testet som förväntat? och Gick testet som förhoppats?
Läser du igenom tråden så har du redan fått en del svar på frågan om testen gick som förväntat.
Andersh74 skrev:Det intressanta tycker jag är om testet gick som förhoppats.
Almen skrev: Tills dess lägger vi påståenden om kablar (som strider mot elläran) till samma arkiv som homeopati, slagrutor, och currykryss.
phon skrev:Almen skrev: Tills dess lägger vi påståenden om kablar (som strider mot elläran) till samma arkiv som homeopati, slagrutor, och currykryss.
Man ställer alltid högtalare mitt på currykryssen och drar kablarna längs med, eller vinkelrätt mot, currylinjerna så slipper man de flesta problemen.
Det blir då också rätt avstånd mellan högtalarna, 5.65 meter, och lyssningskvadraten hamnar automatiskt i ett lågenergiområde mellan currylinjerna i rutan bredvid.
Det gäller förstås att huset är byggt på rätt ställe, men det tog säkert utsättaren/slagrutemannen hänsyn till vid utsättningen av grunden.
Andersh74 skrev:Är det inte snarare skadeglädje skribenterna ovan ger uttryck för? Men en ordentlig kabelstrumpa, givetvis gjord av något biodynamiskt odlat material skulle nog inte skada för säkerhetsskull. Och glöm inte att kläder bara får innehålla ett slags material, det står i gamla testamentet.
/A
Andersh74 skrev:Det intressanta tycker jag är om testet gick som förhoppats. Men i den frågan är det kanske svårare att vara ärlig. Tro bygger ju alltid på någon slags vilja att göra det, som på homeopati, Gud, slagrutor och dyra kablar. Att man vill tro på Gud tror jag att jag kan begripa, men varför vilja tro på dyra kablar?
äsch har haft min billiga Sword kabel länge nu. Testade med mina gamla plykablar. Oh herregud det skulle jag inte ha gjort IÖ gjorde sämre högtalare, Clapton lirade falskt o jag sjöng falskt. Jag bytte tillbaka o pust IÖ började göra super de Lux högtalare, Clapton lirar som aldrig förr o jag sjöng helt underbart. Skämt å sido. Placebosse eller inte. Jag föredrar swordkablarna.Svante skrev:Andersh74 skrev:(fast placebo är ju en reell storhet att räkna med, tycker man att det låter bättre så är ju det bra.)
Ja, jo, fast jag har mer problem med att samma placebo gör att man går iväg och köper svindyr kabel av oro för att lampsladden låter illa.
Man kan ju välja att bota placeboneurosen i stället, det är liksom billigare.
matså skrev:Fast slagruta tror jag på. Gubben skulle kolla var vi kunde bäst få vatten där det var starkast. Pinnen böjde sig av vattnet under jorden och mycket riktigt var där rikligt med transparent vatten. Fast gubben kan ju ha en jäkla tur förstås.
blev du sur? Du får Nanna kuddentvett skrev:Vet inte om någon här tycker att en billigare sladd är bättre?
Men jag tror nog många anser att en billig sladd kan ha erforderliga egenskaper för att vara en bra sladd.
Ska du fortsätta dra placebosse-skämtet, matså?
men herregud gå ut o mässa där ute o inte här. Det är ju där ute folk tror på dyrkabel hifitidningar Euphonia, Component, osv ni måste ju ut sprid er lära. Snälla svara inte med en sårande överlägsen kommentar, blir inte impad. Men som sagt säg det om kablar till de som har den andra tron. Här är det lönlöst om man vill få folk att inte köpa för dyra kablar, vilket jag också är tveksam till. Då tänker jag på Transparent för 450 000 kr textvett skrev:Har vi inte kommit längre på 10 år?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster