Flint skrev:Ja det stämmer nog att nyfikenheten på hur prylarna fungerar och också hur dom integrerar (heter det så) med lyssnaren överväger i alla fall själva musiklyssnandet. Jag gillar den subjektiva bedömningen av lyssnade och hur alla personer har sin egen version av det mesta. Den inställningen uppmuntrar jag. Men det finns liksom för mycket musik så att man blir mätt och likgiltig. Mängden förtar också viljan och driften att spela själv för till det behövs hungrig frisk energi och jävlaranamma.
Det ligger någonting i det, frågan är om inte den mest friska och intressanta musiken skapas av sådana som inte har lyssnat på så mycket olika musik. Det bäddar ju för mer "upptäckarglädje" med sina instrument, när de väl lärt sig hantera dem.
En annan som har "hört allt" har de facto lite svårt att gå igång, det är sant, men samtidigt hoppas jag alltid på att höra något så spännande därute att det tänder en gnista. Men kanske kan den gnistan bara komma inifrån?
Hursomhelst, hur det nu blir med musiken i sig så har tekniken ett mervärde som det inte finns någon anledning att avstå - som knark fast som bara är förbjudet av fruar