Pre-productions samples hade rött isf blått sken enligt uppgift.
Här är den i rött:

Moderator: Redaktörer
murgatroyd skrev:MiaM skrev:Åh, en såndär serie med vad som verkar vara ett par extraburkar som är coola men antagligen helt onödiga![]()
I högra stapeln antar jag att det överst är en tuner och strax under ett försteg och sen en EQ, och i botten ett slutsteg. Men den där smala enheten, är det bara en LED-VU-meter? Tycker mig ana att det står "Laboratory reference series led peak indicator"
Den undre burken i vänstra traven antar jag är en integrerad förstärkare, men vad är det ovanför? Karaoketillsats, fast det inte hette så då?
Nja, det är en:
5F70 "Tone Control Amplifier", pris 2700:- då
Under den, mycket riktigt en integrerad först.
5L15 "DC Integrated Amplifier", Pris 6300:- då
Högra sidan uppifrån:
5T50 "Digital Synthesizer Tuner", pris 8850:- då
5C50 "DC Preamplifier", pris 6000:- då
5G12 "Graphic Frequency Equalizer", pris 5700:- då
5E24 "Peak Level Indicator", pris 3000:- då
5M21 "DC Power Amplifier", pris 9300:- då
Flint skrev:Jänkarna var tidiga med jämställdhet i reklamen.
murgatroyd skrev:
Har för mig att det var vid samma tillfälle DL demade 'Spatial Coherence'
preampen som sedan blev legendarisk/kult. (?)
Vinylcalle skrev:Nu gör jag väl precis tvärtemot vad man ska när jag berättar att jag har det men är för nojig för copyright för att lägga upp det.
Men däremot tittar jag med glädje på dina bilder. Har lagt mer pengar på gamla hifi-broschyer och tidiningar än många har gjort på sin hifi.
MvH Carl
MiaM skrev:Egentligen borde nån som är admin här, inte bara för forumet utan för hela webbsiten, lägga upp sånthär i nån slags "bibliotek".
Svante skrev:Underbart med alla riktiga mätningar. Det fanns en annan ärlighet förr, nu är allt bara "livsstil".
murgatroyd skrev:Vinylcalle skrev:Nu gör jag väl precis tvärtemot vad man ska när jag berättar att jag har det men är för nojig för copyright för att lägga upp det.
Men däremot tittar jag med glädje på dina bilder. Har lagt mer pengar på gamla hifi-broschyer och tidiningar än många har gjort på sin hifi.
MvH Carl
OK, vet inte vad du menar med 'Copyright' i detta fall, men alla Luxmanverk finns här (mer eller mindre):
http://new-hifi-classic.de/Gallery_MO/thumbnails.php?album=186
Vinylcalle skrev:murgatroyd skrev:Vinylcalle skrev:
OK, vet inte vad du menar med 'Copyright' i detta fall, men alla Luxmanverk finns här (mer eller mindre):
Nej dom har missat det viktigaste.
Bill50x skrev:Svante skrev:Underbart med alla riktiga mätningar. Det fanns en annan ärlighet förr, nu är allt bara "livsstil".
Men många mätningar handlade ju bara om det som "folk" var intresserade av - eller hade någon lite kunskap om. Lika grunt som dagens livsstil....
murgatroyd skrev:Vinylcalle skrev:murgatroyd skrev:Vinylcalle skrev:
Nej dom har missat det viktigaste.
Du menar PD-350?.... håller på att jaga en sådan själv.. Har hittat en väldigt fin PD-310 hittills...
Vad gav du för din PD-350 tro?
Har du fler? :~)
Vinylcalle skrev:Och om du råkat se Bo Hanssons (Opus 3s) kommentar om rumble kan jag säga att den mannen talade i nattmössan. DIN B vägt låg PD-310 på -82,5 dB.
RogerGustavsson skrev:Vinylcalle skrev:Och om du råkat se Bo Hanssons (Opus 3s) kommentar om rumble kan jag säga att den mannen talade i nattmössan. DIN B vägt låg PD-310 på -82,5 dB.
Har i och för sig inte sett eller hört Bosse's kommentar om Luxman-spelarna men hans egna Continuo-spelare har väl varit rätt ojämn i kvalitén, åtminstone i början av produktionen? Varken rumble eller svaj var speciellt låg i t.ex. danska High Fidelity's test om jag minns rätt.
Jag nämnde tidigare Mediawiki. Där kan man katalogisera bilder. Här har vi ett exempel på hur en bild har diverse metadata som gör den sökbar: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Cows_ ... 192472.jpglennartj skrev:För att det scannade ska bli effektivt sökbart antar att scannade broschyrer behöver taggas manuellt för alla produktbeteckningar.
En standardisering av hur vi taggar skadar nog inte heller.
Var ska vi lagra filerna?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster