IngOehman skrev:hifikg skrev:Vore absolut kul att se bilder på dina förstlingar.
Då skall jag försöka gräva fram dem och ta några bilder (förvänta er inga
skönheter). Men förstlingar var det väl egentligen inte (högtalare av enklare
sort hade jag ju mekat ihop åtskilliga redan som barn). Det var meningen
att dessa skulle bli sistlingar dock, men det misslyckades som sagt...hifikg skrev:Hur skapar man en institution på en högskola bara så där? Det måste väl ha varit en del pyssel kan jag tänka.
Ja, nu blev det ju inte så utan jag körde ju allting privat, och det var inte ens
tänkt att det skulle bli en institution på en högskola, bara att vi (eller rättare
sagt han) skulle försöka koppla den på något sätt till den akademiska värl-
den. Men jag vet inte hur han tänkt göra det och vi träffades som sagt bara
några få gånger så det blev inget av det. Egentligen gjorde jag ju allt jobb
själv under de 11 år jag höll på, men han var ju ändå med och initierade
startade av det hela.
Hur som helst - den mikroskopiska koppling (om man kan säga att det blev
en) som blev av är av retroaktivt slag - att jag har blivit inbjuden att föreläsa
åtskilliga gånger på högskolor runt landet och att det även skapats ett antal
X-jobb baserat på saker jag varit inblandad i.hifikg skrev:Du borde också skriva din historia på samma sätt som Peter S. Är hemma o våndas av feber och värk, tror det är influensa, men jag tänker inte undersöka saken vidare, hoppas jag överlever bara *s*, så jag ägnade en del av gårdagen till att läsa de 22 första sidorna i tråden om och av Peter. Skulle vara kul att ha fler såna trådar att läsa, nästa gång febern slår till
Det bästa jag kan erbjuda därvidlag är nog de två intervjuer som gjordes av
paa och av Ken Kantor. Hur man hittar dem vet jag inte dock, men den som
gjordes av paa tror jag finns på hans hemsida.
Vh, iö
Tack för utförligt svar. Som alltid dyker det upp fler frågor, men jag ska hålla mina hästar och inte tjata *s*. Tänkte kanske att du kombinerade hörselforskningen med ditt examensarbete på KTH och lyckades sätta upp en hel institution för det ändamålet. Det hade inte förvånat mig, men lite imponerande hade det varit. När jag gjorde exjobb var vi några som satt i ett kök o skrev för det mesta *s*. Handlade ditt exjobb om något inom ljud?
Läste för övrigt ytterligare 30 sidor i Brementråden igår. Den gick ner lite på halvfart ett tag men sen kom Rudling in och det tog ny fart *s*. Nu e jag på bättringsvägen, så jag hinner nog inte läsa igenom hela tråden, men onekligen verkar det vara en lång process från idé till lansering för en högtalartillverkare.