Alexi skrev:Jag kan se viss rättvisa i att de som stått som reserv senast har förtur till nästa. Ett säkert sätt att få komma är annars att utmana.
+1
Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Jag kan se viss rättvisa i att de som stått som reserv senast har förtur till nästa. Ett säkert sätt att få komma är annars att utmana.
Klarar sig inte NHT 3.3 utan extra basstöd? KarlXII körde alltså utan sin basrigg? Lite ojämn kamp låter det som.
RogerGustavsson skrev:Klarar sig inte NHT 3.3 utan extra basstöd? KarlXII körde alltså utan sin basrigg? Lite ojämn kamp låter det som.
RogerGustavsson skrev:Klarar sig inte NHT 3.3 utan extra basstöd? KarlXII körde alltså utan sin basrigg? Lite ojämn kamp låter det som.
KarlXII skrev:Jag skulle behöva lite mer kött på benen om varför jag förlorade.
2-ch skrev:Historiskt sett ur ett Gökperspektiv så brukar den vinna som spelar svagast.
Det där stämmer inte med mina erfarenheter. De är direkt motsatta.2-ch skrev:Historiskt sett ur ett Gökperspektiv så brukar den vinna som spelar svagast.
Triggerhappy skrev:En fråga om själva Battle genomförandet.
Måste alla domarna kunna lyssna exakt sammtidigt, eller kan man låta domarna lyssna färre åt gången, men under samma tillställning alltså.
Dvs, har man en snäv sweetspot så kan det vara svårt att ge alla domarna "samma" upplevelse.
MagnusÖstberg skrev:Det där stämmer inte med mina erfarenheter. De är direkt motsatta.2-ch skrev:Historiskt sett ur ett Gökperspektiv så brukar den vinna som spelar svagast.
KarlXII skrev:RogerGustavsson skrev:Klarar sig inte NHT 3.3 utan extra basstöd? KarlXII körde alltså utan sin basrigg? Lite ojämn kamp låter det som.
Va?![]()
![]()
Har inte du ifrågasatt nyttan av basstöd flera gånger, eller har du sett ljuset...?
2-ch skrev:RogerGustavsson skrev:Klarar sig inte NHT 3.3 utan extra basstöd? KarlXII körde alltså utan sin basrigg? Lite ojämn kamp låter det som.
Definiera klarar![]()
En sak som är säker är att man skaffar sig lika många problem som man löser med delade system.
Det finns mörka stunder när jag tycker att jakten på djup inte är värt mödan.
Men det finns också gultstunder av gåshud.
Anledningen att jag kopplade in ytterligare basar var att jag råkade ha dom hemma och det blev en lite jämnare.
Det är inte det jag kör på normalt. Vid nästa battle får dom förmodligen inte vara med.
Martin skrev:Finns det möjlighet att vara åskådare till en sådan här tillställning? Jag kan lyssna från köket: och säga att jag hörde skillnaden ända därifrån då.
Alexi skrev:Ja 2-ch spelade betydligt starkare än K12, vilket borde ha kostat honom segern, eftersom det belyste problemen, men jag tror som dig att K12 spelade aningens för svagt, jag började under lyssningen fundera på om det var så att de inte kunde spela starkare utan att tappa all kontroll.
Mitt battle mot Jansson sa nästan alla att jag förlorade dels för jag spelade så mycket starkare än Jansson. Men förutom de så vet jag inte om någon vunnit på att spela "för svagt".
Martin skrev:Finns det möjlighet att vara åskådare till en sådan här tillställning? Jag kan lyssna från köket: och säga att jag hörde skillnaden ända därifrån då.
Alexi skrev:Jag uppdaterade medlemslistan med lite data, för att puscha på fler att battla, funderade tom på att skriva en siffra efter för hur många gånger man battlat:
{SM}= Stormästare
{M} = Nuvarande GöK-mästare
{B} = Battlat
1. 2-ch {M}
2. agent_cooper79
3. Alexi {B}
4. blixten_no1 {SM}
5. crion
6. Erik_AA
7. Jansson {B}
8. KarlXII {B}
9. kasper
10. Komorok {SM}
11. DanNorman
12. Landa
13. MagnusÖstberg {B}
14. mrk
15. shifts
16. tobm {B}
17. OA51
18. IngOehman
19. Dartman {B} (med undantag)
Har Landa och MRK bytt till UppGöK?
2-ch skrev:
Jag tyckte du spelade för svagt. Ljudet på dina CV släpper bättre med lite mer drag.
Alexi skrev:Ja 2-ch spelade betydligt starkare än K12, vilket borde ha kostat honom segern, eftersom det belyste problemen, men jag tror som dig att K12 spelade aningens för svagt, jag började under lyssningen fundera på om det var så att de inte kunde spela starkare utan att tappa all kontroll.
KarlXII skrev:Fjonkalicious skrev:Mer bas borde vara receptet!
Det är lika universellt som 42.
Det vore kul om det gick. Har iofs hört Shifts anläggning lite redan nyligen i nuvarande form så det vore extra intressant att lyssna hos 2-ch. Men som sagt jag kan ju klämma in mig bakom en bokylla eller något där jag inte är i vägen.KarlXII skrev:Martin skrev:Finns det möjlighet att vara åskådare till en sådan här tillställning? Jag kan lyssna från köket: och säga att jag hörde skillnaden ända därifrån då.
Det går säkert att ordna.
Martin skrev:Det vore kul om det gick. Har iofs hört Shifts anläggning lite redan nyligen i nuvarande form så det vore extra intressant att lyssna hos 2-ch. Men som sagt jag kan ju klämma in mig bakom en bokylla eller något där jag inte är i vägen.KarlXII skrev:Martin skrev:Finns det möjlighet att vara åskådare till en sådan här tillställning? Jag kan lyssna från köket: och säga att jag hörde skillnaden ända därifrån då.
Det går säkert att ordna.
Jag skulle behöva lite mer kött på benen om varför jag förlorade. Alexi och IÖ har nämnt att det finns en dist i mellanregistret som behöver åtgärdas -med de röstade ju på mig.
Jag skulle verkligen uppskatta en mer utförlig kritik från de som inte röstade på mig.
MagnusÖstberg skrev:Är du blind Per?
Ta en titt på plats nummer 18.
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 7 gäster