zartok skrev:Om folk redan vet om det är skillnad via blindtest så är det ju rätt onödigt
Övertyga mig.

Moderator: Redaktörer
zartok skrev:Kan prata med mats på LYD om det kan vara av intresse iofs. han borde ju ha något mes rör hemma heöa.tiden
zartok skrev:Själv vet jag INGET om rör förutom att dom måste bytas ofta (ofta och ofta, 1000h?) och att dom blir varma. jättevarma
2-ch skrev:zartok skrev:Själv vet jag INGET om rör förutom att dom måste bytas ofta (ofta och ofta, 1000h?) och att dom blir varma. jättevarma
Åsså lyser dom hemtrevligt.
zartok skrev:ja, alltså, jag visste inte ens om att dom lyste hemtrevligt =D
jag trodde att dom gav ifrån sig ett ganska svagt sken, betydligt svagare än tex en julljusstake eller ett värmeljus =D
hifikg skrev:Använder rören numera bara för att sprida placeboglöd i lyssningsrummet.
bensnake skrev:hifikg skrev:Använder rören numera bara för att sprida placeboglöd i lyssningsrummet.
Helgerånare! Ungefär som att ha en p-rulle på i bakgrunden för att förhöja upplevelsen med hustrun...
hifikg skrev:bensnake skrev:hifikg skrev:Använder rören numera bara för att sprida placeboglöd i lyssningsrummet.
Helgerånare! Ungefär som att ha en p-rulle på i bakgrunden för att förhöja upplevelsen med hustrun...
Har inte alla det!?
aisopos skrev:Hahaha ...![]()
Men jäkligt OT ...
Eller iofs, kanske bara knappt lite OT, om det är placebo-effekterna
vi diskuterar ...
hifikg skrev:Och? Upplevdes kabeln som tillfredsställande? Med eller utan strumpa? Blindtest?
bensnake skrev:aisopos skrev:Hahaha ...![]()
Men jäkligt OT ...
Eller iofs, kanske bara knappt lite OT, om det är placebo-effekterna
vi diskuterar ...
Praktiserade igår natt. Placebo my ass! (Brukar annars bara tillämpa förfarandet när vi bor på hotell men va' fan, barnfritt igår, ju...)
zartok skrev:... helt OT, men låter rörförstärkare verkligen annorlunda mot vanliga förstärkare av exempelvis ab-klass?
innan någon svarar, jag vill naturligtvis ha blindtesterfarenheter. jag upplever själv skillnader på förstärkare även fast jag har gjort blindtest som säger annorlunda =D
zartok skrev:vi ska testa daccar blint så småningom, det kan bli kul. där tror vi alla på skillnader
Almen skrev:zartok skrev:vi ska testa daccar blint så småningom, det kan bli kul. där tror vi alla på skillnader
Om ni har möjlighet, testa ADC/DAC-kombinationer. På så sätt kan man göra äkta F/E-lyssning och bara koppla i eller ur kombinationerna.
zartok skrev:våra blindtester baseras på verkliga vardagsrum, så av den anledningen så tror jag att ren dac-utmaning kommer att vara det primära att testa. vi ska försöka att få tag i en dyr dac och sen köra en råbillig skithög för att höra om det går att skilja dom åt blint med nivåmatchning :)
... preliminärt sker testet om 27 dagar på LYD i Umeå, och alla som är intresserade av att komma är varmt välkomna. PM'a mig så att jag kan hålla er uppdaterade med eventuella ändringar i schemat :)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster