fbk, du verkar sugen på moderatorjobbet.
Kanske tre valfria faktiskt-hänglås till julklapp skulle sitta fint
Moderator: Redaktörer
fbk, du verkar sugen på moderatorjobbet.
Kanske tre valfria faktiskt-hänglås till julklapp skulle sitta fint
dawen skrev:Öhman, när det gäller elbasspel, vad anser du om trådlösa lösningar? Är det bu och bä eller kan det hålla tillräckligt hög kvalitet? Det underlättar ju utan tvekan för basisten eftersom denna har full rörlighet, något som musiker av framför allt populärmusik uppskattar. D.S.
Margaux skrev:Jag har faktiskt också Mayros kablar hemma i massor.
Dessa förmedlar signaler från/till följande apparater/objekt:
Lp12 (10m)
Revox B77 (till/från 10 m)
ICE 1000w som driver Profundus Y2 (10m)
Sammanlagt alltså 40 meter prisvärd prima signalkabel. Kan varmt rekommendera kabeln då den är robust, prisvärd och antagligen gör sitt jobb vad gäller överöring av signalen
Mayro skrev: Jag ska nog finnas till hand för er så ni inte somnar till helt i LTS tröjorna här...
mats skrev:Nu är det så Ingvar att du skall inte använda aktiva mikrofoner om du vill ha ut ett ljud som är ofärgad. Jag visade ditt inlägg för min arbetskamrat och han har hållt på och spela bas, gitarr, mixtrat osv i många år så han borde veta.
UrSv skrev:mats skrev:Nu är det så Ingvar att du skall inte använda aktiva mikrofoner om du vill ha ut ett ljud som är ofärgad. Jag visade ditt inlägg för min arbetskamrat och han har hållt på och spela bas, gitarr, mixtrat osv i många år så han borde veta.
Samtidigt har två av mina kompisar spelar bas, gitarr och flera andra instrument under drygt 30 år och de har ingen aning om detta. Tror de flesta basister och gitarrister helt enkelt pluggar in sin bas eller gura med en kabel första dan det behövs och sedan inte tänker så mycket på att det skulle spela nån roll. Mickar, effektboxar och olika stärkare däremot är de väl förtrogna med. Kabel tror jag dock de inte funderar på.
Världen funkar ofta som: "Vi har alltid gjort så här och det funkar bra så varför ändra på det"
mats skrev:Mayro jag är arg som ett bi. Jag hatar tjatet om Nad 208, och Ekkkabel, ha tillåt mig leTror ni att jag skulle vilja ha en töntmätkabel? Nej jag älskar musik. Mätning överlåter jag åt dom som kan det som tex Öhman, Morello och Audio pro osv, själv lyssnar jag med öronen och tar ut det bästa (som jag tycker såklart).
![]()
![]()
![]()
DTH skrev:mats skrev:Mayro jag är arg som ett bi. Jag hatar tjatet om Nad 208, och Ekkkabel, ha tillåt mig leTror ni att jag skulle vilja ha en töntmätkabel? Nej jag älskar musik. Mätning överlåter jag åt dom som kan det som tex Öhman, Morello och Audio pro osv, själv lyssnar jag med öronen och tar ut det bästa (som jag tycker såklart).
![]()
![]()
![]()
Har du funderat på varför du blir ARG?
1. Förtjänar verkligen apparater och kopparsnören så mycket känslor?
2. Varför blir man egentligen arg och upprörd när någon med teknisk kunskap påstår att kablars inverkan normalt är försumbar och i undantagsfall minimal, och belägger detta påstående med teoretisk förklaring, mätning och lyssning? Varför blir vissa upprörda och inte eftertänksamma i sådana fall? Varför är det värt känslor?
En försynt och vänligt menad fråga utan ironi eller satir.
Mvh
2. Varför blir man egentligen arg och upprörd när någon med teknisk kunskap påstår att kablars inverkan normalt är försumbar och i undantagsfall minimal, och belägger detta påstående med teoretisk förklaring, mätning och lyssning? Varför blir vissa upprörda och inte eftertänksamma i sådana fall? Varför är det värt känslor?
varför finns det vissa som INTE vill lära sig mer?
Blue skrev:"Synd att du inte alltid bemöts med samma respekt." Så kan det kanske vara ibland (även om jag menar att även det motsatta förhållandet förekommer). En del av förklaringen tror jag ligger i att Öhman "får skulden" för att några av hans symatisörer inte direkt är några världsmästare i öppenhet, ödmjukhet och "trevligt samtalsklimat". Att Öhman ska få stå till svars för sympatisörernas snedsteg är givetvis inte rätt, men kanske ändå ganska förståligt. Och på samma sätt menar jag att det är förståligt att även Öhman emellanåt har svårt att hålla ödmjukheten uppe, precis som de flesta av oss andra. Vi befinner oss på ett webbforum där man många gånger känner att man måste ta i lite mer än i en vanlig samtalssituation för att få fram sin poäng. Ganska rimligt egentligen.
Jax, om du ser denna gubbeMan brukar säga att man inte ska släcka en eld med bensin
fbk skrev:Jax, om du ser denna gubbeMan brukar säga att man inte ska släcka en eld med bensinså är den väll inte lika med att man "vill" släcka elden med bensin
Jag tycker faktiskt uppriktigt talat, att det är tråkigt att den s.k.a. Ino Army finns.
Blue beskriver det bra.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster