hifikg skrev:Gör ett paketpris med de här:
http://www.jormadesign.com/_pdf/jormapr ... review.pdf$37000 men betänk då att det finns "snabbare" kablar därute... Vojne, hur snabb kan en kabel bli!? Och glöm inte hifimössen och mässingstallriken!
petersteindl skrev:8O Ha, jag blev först

Vi väntade ju på dig *s*
Grattis till 100
$37000 är ju inte så blodigt. Det enda som återstår är att vänta på att dollarn går ner till 1 öre
Jag har inga mässingstallrikar, men jag har en tallrik i tenn. Funkar det lika bra? Jag har en hifimus oxå. Den är jättegullig
100 sidor. Jag tänkte fira med lite nostalgi och det frågas lite på högtalarkonstruktörers syn på forumet så vill jag bidra med detta. En gång i tidens gryning, då det begav sig, hände det sig att den globala hjärnmassans übergudar inom högtalare samlades, men überüber fanns inte med på denna seans. Jag visste att den skulle organiseras och jag tyckte redaktionen skulle kontakta Stig Carlsson. På den tiden då det begav sig var rädslan fortfarande kvar för Stig, både från redaktion och från vissa andra. Man var rädd för att seansen skulle spåra ur. Jag tyckte dock att Stig var självskriven. Stig var dock tveksam då jag pratade med honom om det.
Nåväl, mötet blev utan Stigs närvaro.
Bo Hansson är inte med oss längre. RIP. Det här inlägget har jag väntat på att skriva i 3 år och var tillägnad till Bosse och Bosse.
Så här skriver H&M:
Tyvärr har jag inte fortsättningen på sida 113, men någon annan kanske har.
Ja, det var 1983 och Ljudbutiken låg på Scheelegatan vid Hotel Amaranten. På den tiden sålde vi Carlsson och Snellhögtalarna.
Bengt Olwig, som var med på Högtalarkonstruktörer i debatt som organisatör och skribent, recenserade Snell typ E. Så här såg testen ut.
Bengt Olwig var skärpt och neutral. Bengt kom till High End Mässan och hälsade på. Det var kul att träffa Bengt igen. Jag ser fram emot att Bo Bengtsson får en renässans och att 2013 kan bli en vändpunkt.
Mvh
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.