resp
och vad är detta?

Moderator: Redaktörer

flathead skrev:Tjuvkikar man lite i chemat på rörsteget som det kommer ur får man en hint om värdet på precisionsmotståndet![]()
Kolla TS andra tråd !
Moderna motstånd gillar inte höga spänningar så ofta får man gå upp på 1watts motstånd för att dom ska klara spänningen.
hifikg skrev:flathead skrev:Tjuvkikar man lite i chemat på rörsteget som det kommer ur får man en hint om värdet på precisionsmotståndet![]()
Kolla TS andra tråd !
Moderna motstånd gillar inte höga spänningar så ofta får man gå upp på 1watts motstånd för att dom ska klara spänningen.
Du e inte dum du. Jag ska byta det fyrringade mot ett femringat tänkte jag. Det ser snyggare ut. Och så ett par nya såna där blå saker, de gamla är lite dammiga. Tar med mig bilderna till ICA eller nån annan butik så jag får rätt.
Morello skrev:En stor varning för många svar i tråden som är direkt vilseledande och hör bäst hemma i Sverkers soptunna
1. Varför byter du mostånd?
flathead skrev:Morello skrev:En stor varning för många svar i tråden som är direkt vilseledande och hör bäst hemma i Sverkers soptunna
Ja det är ju att ta bort motkoppling tråden gäller så då är det ju fel redan i starten enligt vissa
hifikg skrev:Tackar, hoppas jag hittar den ramsan när jag behöver den härnäst. Lödtenn är varmt... attans aj... och släpper man lödkolven rakt ner på kinamattan (som man väl alltid ska ha som underlag vid lödning) får den brännmärken...
carpelux skrev:Yes, en elektrolyt, högvolts denna gång. 400V är inte att leka med, passa dig så att de gamla inte är uppladdade när du börjar bytet.
hifikg skrev:Fick tag i motsvarande från ELFA, av fabrikat RIFA, får hem dem imorgon eller övermorgon. Hoppas de fungerar, jag skickade bilden till handlar´n o det var vad han kom upp med...
Triggerhappy skrev:Rated Cap Case ESR mW at 20°C Impedance mW Ripple current A at 85°C Type number
voltage μF Size 100Hz 10KHz at 20 °C,10 KHz 100 Hz 10 KHz (Excluding style ref)
220 35x75 896 543 550 1.9 2.6 ALS2--221DD400
Ähh, här är länken: http://www.datasheetarchive.com/BHC%20A ... sheet.html
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 18 gäster